شناسهٔ خبر: 52007 - سرویس جاده‌ای

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت:

پیشنهاد آخوندی برای تهاتر بدهی‌ها و مطالبات شرکت‌های حمل‌ونقلی ایران و ازبکستان/ افزایش ۱۳.۷ درصدی تردد‌های وسایل نقلیه در سفرهای نوروزی ۹۷/ اهم ماموریت‌ها و مسئولیت‌های معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی

گزارش آخر هفته تامین بودجه عمرانی در اولویت برنامه‌ دولت قرار دارد، اشتغال ۱۲۲۱ نفر در پروژه ساخت آزادراه اراک- خرم‌آباد و احداث ۷۸۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در کشور سایر عناوین مهم در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین عناوین خبری حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شرح زیر است:

پیشنهاد آخوندی برای تهاتر بدهی‌ها و مطالبات شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای ایران و ازبکستان

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مسائل حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: عوارض متقابل حمل‌ونقل جاده ای با احتساب ۴۰۰ دلار نسبتاً بالا است و این آمادگی برای توافق دو جانبه برای کاهش عوارض وجود دارد.

وی افزود: یک زنجیره‌ی مطالبه-بدهی بین شرکت‌های ایرانی و ازبک وجود دارد و پیشنهاد ما تهاتر و تسویه‌حساب آن‌ها با یکدیگر است.

تامین بودجه عمرانی در اولویت برنامه‌ دولت قرار دارد

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه با بیان اینکه بودجه عمرانی در اولویت برنامه‌ دولت در سال جاری قرار دارد گفت: روند تامین آن همچون سال گذشته از محل اوراق خزانه اسلامی است.

«محمدباقر نوبخت» روز سه شنبه در نشست خبری، با تشریح گزارش عملکرد بودجه ۱۳۹۶، درباره منابع تخصیص یافته به بودجه عمرانی گفت: ١٠۶ هزار میلیارد تومان از بخش نفت، ١٩۴ هزار میلیارد تومان از بخش مالیات و ۴٧ هزار میلیارد تومان از بخش واگذاری دارایی و مالی است.

افزایش ۱۳.۷ درصدی تردد‌های وسایل نقلیه در سفرهای نوروزی ۹۷

معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش ۱۳.۷ درصدی تردد‌های ورودی و خروجی وسایل نقلیه در سفرهای نوروزی ۹۷ خبر داد و گفت: از ۲۴ اسفند ۹۷ تا ۱۷ فروردین‌ماه سال جاری ۷ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۸۷۹ نفر مسافر با احتساب صورت‌وضعیت‌ها در قالب ۷۵۸ هزار و ۹۶۳ سفر با ناوگان عمومی جاده‌ای جابجا شدند که علی‌رغم رشد ۳.۴ درصدی سفرها نسبت به مدت مشابه سال قبل، تعداد جابجایی مسافر ۶ درصد با کاهش مواجه شده است.

حسن نیا در ادامه از رشد ۴۰ درصدی سفرهای بین‌المللی از طریق مرزهای زمینی کشور در سفرهای نوروزی ۹۷ خبر داد و گفت: از ۲۳ اسفند ۹۶ لتا پایان طرح سفرهای نوروزی امسال،  ۱ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۳۵۷ نفر از مرزهای کشور تردد داشته‌اند که ۷۵۶ هزار و ۵۸۴ نفر را مسافران ورودی و ۷۱۰ هزار و ۷۷۳ نفر را مسافران خروجی از مرزهای کشور تشکیل می‌دهند.

اهم ماموریت‌ها و مسئولیت‌های معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی

تقی زاده با بیان اینکه «یک نمونه از یکپارچگی و هماهنگی در ایمنی نمود پیدا می‌کند» یادآور شد: علی‌رغم اینکه از وزارت راه و شهرسازی تهیه نقشه راه ایمنی جاده‌ها درخواست شده بود، اما به این مساله نیز پرداخته شد که ابتدا باید اقداماتی انجام گیرد تا بخش عمده‌ای از مسافر جاده‌ای  بر روی ریل و بخش هوایی و بخش عمده اي از بار جاده بر روي ريل منتقل شود و همزمان به مساله ایمنی زیرساخت و ناوگان جاده‌ای‌، عوامل انسانی و مسائل مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخته شود. که این یک اقدام فرابخشی و فرا مدی مي باشد كه در معاونت حمل‌ونقل طراحی شده است.

وی در ادامه به پیگیری هماهنگی میان سیستم حمل‌ونقل درون و برون شهری اشاره کرد و گفت: در این خصوص مسائل مورد نظر از طریق وزارت کشور و شهرداری‌ها پیگیری می‌شود و معتقدیم، مسافر از درب منزل تا زمان خروج از شهر با سیستم‌های حمل‌ونقل درون و برون‌شهری درگیر است که برای تسهیل خدمات برای مسافر باید یکپارچگی‌های نرم افزاری و سخت افزاری ایجاد شود.

اشتغال ۱۲۲۱ نفر در پروژه ساخت آزادراه اراک- خرم‌آباد

معاون وزیر راه وشهرسازی در بازدید از آزادراه اراک-خرم‌آباد گفت:‌ در راستای تمرکز بر توسعه شبکه آزادراهی کشور این پروژه به عنوان یکی از مهمترین کریدورهای ترافیکی کشور در اتصال نواحی شمالی به بندر امام‌خمینی است که بخش‌هایی از آن با بکارگیری ۱۲۲۱نفر نیروی انسانی به طور مستقیم و ۴۶۶ دستگاه ماشین‌آلات تا پایان سالجاری به بهره‌برداری می‌رسد.

خادمی طول این آزادراه را ۱۳۴ کیلومتر عنوان کرد و افزود: این آزادراه موجب اتصال آزادراه اراک- سلفچگان- ساوه و آزادراه خرم‌آباد- پل زال می شود و همچنین نقش مهمی در گشایش گره‌های ترافیکی در محدوده‌ شهرهایی چون اراک، بروجرد و خرم‌آباد دارد.

احداث ۷۸۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در کشور

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل گفت: هفت هزار و ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در حال احداث است که هر سال طبق منابع اعتباری حدود یک‌هزار و ۲۰۰ کیلومتر از این محورها بهره‌برداری می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حدود یک‌هزار و ۱۷۰ کیلومتر آزادراه در سطح کشور در حال اجرا است، افزود: یکی از طرح‌های مهم آزادراه خرم‌آباد - بروجرد - اراک به عنوان بخشی از کریدور شمال به جنوب است.