شناسهٔ خبر: 51922 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

نوبخت:

تامین بودجه عمرانی در اولویت برنامه‌ دولت قرار دارد/ محل تامین؛ اوراق خزانه

نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه با بیان اینکه بودجه عمرانی در اولویت برنامه‌ دولت در سال جاری قرار دارد گفت: روند تامین آن همچون سال گذشته از محل اوراق خزانه اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا رئیس سازمان برنامه و بودجه، بودجه عمرانی در اولویت برنامه دولت در سال جاری دانست و گفت: روند تامین آن نیز از محل اوراق خزانه است.

«محمدباقر نوبخت» روز سه شنبه در نشست خبری، با تشریح گزارش عملکرد بودجه ۱۳۹۶، درباره منابع تخصیص یافته به بودجه عمرانی گفت: ١٠۶ هزار میلیارد تومان از بخش نفت، ١٩۴ هزار میلیارد تومان از بخش مالیات و ۴٧ هزار میلیارد تومان از بخش واگذاری دارایی و مالی است.

 ۱۰۰ درصد بودجه ٩۶ محقق شد

نوبخت با بیان اینکه ۱۰۰ درصد بودجه در مقایسه با لایحه بودجه محقق شده است، افزود: پیش بینی دولت در بودجه سال گذشته ٣٢٠ هزار میلیارد بود که مجلس شورای اسلامی ٢۶ هزار میلیارد تومان به آن اضافه کرد اما گفتیم که محقق نمی شود.
به گفته رییس سازمان برنامه و بودجه، مقایسه بودجه سال ٩۵ و ٩۶ نشان می دهد که منابع و مصارف، ١٣ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا، لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور به عنوان نخستین لایحه بودجه دولت دوازدهم، در موعد مقرر و در ۱۹ آذر ۹۶، از سوی رییس جمهوری برای بررسی و تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد. بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور از حیث منابع و مصارف بالغ بر ۱۲ میلیون و ۲۲۵ هزار و ۵۲۳ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال است.

منابع بودجه عمومی دولت به لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی های سرمایه ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت، از نظر هزینه ها و تملک دارایی های سرمایه ای و مالی، بالغ بر چهار میلیون و ۴۳۲ هزار و ۶۶۸ میلیون ریال است.

منابع عمومی بالغ بر سه میلیون و ۸۶۱ هزار و ۸۶۶ میلیارد و ۱۴۹ میلیون ریال و درآمد اختصاصی وزارتخانه ها و موسسه های دولتی بیش از ۵۷۰ هزار و ۷۳۸ میلیارد و ۵۱۹ میلیون ریال است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ در نامه ای به دکتر روحانی، قانون بودجه سال ۹۷ کل کشور را برای اجرا ابلاغ کرد.

نظر شما