شناسهٔ خبر: 92847 - سرویس بنادر و دریانوردی

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

رشد ٥٩ درصدى صادرات و رشد ١٦٠ درصدى ترانزيت در بندر شهید رجایی/ ترانزیت ۱۴ واگن روغن به بندرامیرآباد / ۱۲ پروژه سازمان بنادر در آستانه افتتاح تا تیرماه ۱۴۰۰ / رشد۳۵۹ درصدی بارگیری کالای عمومی در بندر خرمشهر/تجربه فعال ترین دیپلماسی حمل و نقل در دو سال اخیر

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 18 پروژه بندری در بندر امام خمینی (ره) با حضور وزیر راه و شهرسازی در هفته ای که گذشت افتتاح ۱۲ پروژه سازمان بنادر و دریانوردی تا پایان خدمت این دولت و تجربه فعال ترین دیپلماسی حمل و نقل در دو سال اخیر از اهم اخبار به شمار می آید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه بنادر ودریانوردی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

موافقت با تمدید مجوز ساخت ۶ سازه دریایی در بنادر جنوب کشور

مدیرکل سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی از موافقت با تمدید مجوز ساخت ۶ سازه دریایی در بنادر جنوبی کشور خبر داد. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

رشد ٥٩ درصدى صادرات و رشد ١٦٠ درصدى ترانزيت از بزرگترين بندر كانتينرى كشور

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به ميزان تخليه و بارگيرى بندر شهيدرجايى در فروردين ماه ١٤٠٠، ميزان صادرات و ترانزيت از اين بندر را در این مدت اعلام كرد. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

ترانزیت ۱۴ واگن روغن از مرز اینچه برون به بندرامیرآباد

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از ترانزیت ۱۴ واگن روغن از مرز اینچه برون به بندرامیرآباد خبر داد. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

۱۲ پروژه سازمان بنادر و دریانوردی در آستانه افتتاح تا تیرماه ۱۴۰۰

تا پایان دولت تدبیر و امید، ۱۲ پروژه بندری و دریایی در ۶ استان کشور به بهره‌برداری می‌رسد. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

تشریح طرح و مدل تأمین تجهیزات تخلیه و بارگیری در بنادر کشور

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در راستای افزایش بهره‌وری از ظرفیت تجهیزات بندری ملکی کم‌کارکرد در سایر بنادر متقاضی استفاده خواهد شد. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

سامانه جامع دریانوردان چابهار راه‌اندازی شد

سامانه جامع دریانوردان چابهار به منظور ارائه خدمات الکترونیکی، حذف مراجعه حضوری، تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به دریانوردان راه‌اندازی شد. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

رشد۳۵۹ درصدی بارگیری کالای عمومی در بندر خرمشهر در سال گذشته

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در فروردین امسال ۴۵ فروند شناور زیر هزار تن به بندر خرمشهر تردد داشته است. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

بازگشت شرکت های حمل و نقل دریایی به ایران پس از احیای برجام

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: اکثر شرکت های کشتیرانی و سرمایه گذاران خارجی با احیای برجام به بنادر ایران باز می گردند و این موضوع باعث رشد صنعت حمل و نقل دریایی کشور خواهد شد. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

اعلام میزان تخلیه و بارگیری در بنادر کشور در ۴۰ روز ابتدایی سال

میزان عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر ایران طی ۴۰ روز ابتدایی سال ۱۴۰۰، معادل ۱۳,۸ میلیون تن بوده است. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

تجربه فعال ترین دیپلماسی حمل و نقل در دو سال اخیر/چابهار بندر مهم و یک میانبر اساسی اقتصادی و کوتاه در بین کشورهای همسایه

وزیر راه و شهرسازی گفت: باید در بحث ترانزیت با همسایگان خود ارتباط برقرار کنیم و ما سعی کرده ایم در این دوره دو ساله فعال ترین دیپلماسی حمل ونقل تجربه کنیم. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

افزایش چشمگیر حجم مراودات تجارى در بخش حمل و نقل دریایى با برطرف شدن موانع در ماه‌هاى آینده

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌هاى سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ابزارهای تعرفه‌ای برای جذب شناور و کالا به بنادر کشور، گفت: سازمان بنادر طی سال‌های گذشته همواره با ارایه تخفیفات و مشوق‌های تعرفه‌ای با سیاست‌های کلان تجاری کشور همسو بوده است. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)