شناسهٔ خبر: 94963 - سرویس ریلی

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت

برگزاری مجازی بیست و هفتمین اجلاس مجمع منطقه‌ای راه‌آهن‌های خاورمیانه UIC RAME / توافق اولیه برای آغاز عملیات اجرایی راه آهن شلمچه-بصره / برنامه ریزی برای افتتاح راه‌آهن همدان-سنندج تا هفتم مرداد 

ریل‌گذاری از اهم اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی در هفته‌ای که گذشت می‌توان به برگزاری مجازی بیست و هفتمین اجلاس مجمع منطقه‌ای راه‌آهن‌های خاورمیانه UIC RAME ، توافق اولیه برای آغاز عملیات اجرایی راه آهن شلمچه-بصره و برنامه ریزی برای افتتاح راه‌آهن همدان-سنندج تا هفتم مرداد  اشاره داشت.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

برگزاری مجازی بیست و هفتمین اجلاس مجمع منطقه‌ای راه‌آهن‌های خاورمیانه UIC RAME 

بیست و هفتمین اجلاس مجمع منطقه‌ای راه‌آهن‌های خاورمیانه UIC RAME با حضور مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و دیگر اعضای عضو به طور مجازی و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

توافق اولیه برای آغاز عملیات اجرایی راه آهن شلمچه-بصره 

در سفر معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی به عراق توافق اولیه برای آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن شلمچه-بصره حاصل شد.

افزایش تعداد مسافران ریلی در دولت تدبیر و امید

تعداد مسافران سالانه قطار کشور در دولت تدبیر و امید، پیش از شیوع کرونا افزایشی بیش از ۳ میلیون نفری را تجربه کرده است.

احداث راه‌آهن سنندج از اولویت های وزارت راه و شهرسازی است 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه احداث راه‌آهن سنندج اولویت یک وزارتخانه است، از افتتاح این پروژه در آینده نزدیک خبر داد.

برنامه ریزی برای افتتاح راه‌آهن همدان-سنندج تا هفتم مرداد 

وزیر راه و شهرسازی از برنامه ریزی برای افتتاح راه‌آهن همدان-سنندج تا هفتم مرداد خبر داد.