شناسهٔ خبر: 96164 - سرویس مسکن و شهرسازی

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

امضای تفاهم‌نامه احداث ۱۰ هزار واحد مسکن برای خبرنگاران و هنرمندان/تاکید بر اهتمام مردم در تکمیل آورده‌های خود برای تسریع در اجرای طرح اقدام ملی مسکن/برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان

شهر تهران امضای تفاهم‌نامه احداث ۱۰ هزار واحد مسکن برای خبرنگاران و هنرمندان و برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در ۳ روز بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

تفاهم‌نامه احداث ۱۰ هزار واحد مسکن برای خبرنگاران و هنرمندان به امضا رسید

تفاهم‌نامه همکاری برای احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی برای هنرمندان و خبرنگاران به امضای وزیر راه و شهرسازی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید.

تاکید بر اهتمام مردم در تکمیل آورده‌های خود برای تسریع در اجرای طرح اقدام ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب که مقدمات امضای تفاهم‌نامه تامین مسکن خبرنگاران و هنرمندان از یکسال گذشته آغاز شد بر اهتمام مردم نسبت به تکمیل آورده‌ها برای تسریع در طرح اقدام ملی مسکن، تاکید کرد.

شبکه ثبت نام طرح اقدام ملی در حال بازیابی مجدد و نوسازی است

وزیر راه و شهرسازی گفت: در میان شهروندانی که در طرح اقدام ملی ثبت نام کرده اند خیلی از اصحاب رسانه و فرهنگ و هنر حضور دارند و اگر کسی آنجا ثبت نام نکرده، می تواند از طریق عضویت در صندوق هنر وزارت ارشاد در این خصوص اقدام کند.

تامین مسکن اصحاب هنر و رسانه در اولویت وزارت راه و شهرسازی باشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم امضای تفاهم نامه احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی در همکاری با وزارت راه و شهرسازی برای مسکن خبرنگاران و هنرمندان، گفت: اصحاب رسانه درآمد پایینی دارند و بنابراین تامین مسکن آنان باید در اولویت وزارت راه و شهرسازی باشد.

افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه مسکن

معاونت مسکن و ساختمان در گزارشی به تشریح اقدامات وزارتخانه در بخش مسکن و ساختمان پرداخت که این گزارش نشان می‌دهد سهم ساختمان از تولید ناخالص داخلی در پنج سال منتهی به سال ۱۳۹۸ به طور میانگین به ۵/۶ درصد رسید.

درخواست معرفی اراضی تحت اختیار وزارت ارشاد برای اجرای طرح‌های مسکن

محمودزاده معاون مسکن و ساختمان با اعلام اینک مطلب که ۱۰ هزار واحد مسکونی برای خبرنگاران و هنرمندان احداث می‌شود، گفت: چنانچه اراضی تحت‌اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طبق ماده ۶ قانون ساماندهی به وزارت راه و شهرسازی ارایه شود قابلیت تبدیل به پروژه‌های جدید برای تامین مسکن خبرنگاران و هنرمندان را خواهد یافت.

تفاهم وزارت راه و شهرسازی با تولیدکنندگان سیمان و فولاد برای جریان پایدار تولید

محمودزاده معاون مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه افتتاح‌های جدید طرح اقدام ملی مسکن در دولت سیزدهم خواهد بود از برگزاری نشست با انجمن تولیدکنندگان سیمان و فولاد به منظور جریان پایدار تولید مصالح، خبر داد.

بهره‌برداری از بیمارستان ۱۵۲ تختخوابی گچساران با هزینه ۱۶۰ میلیارد تومان

نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب که بیمارستان ۱۵۲ تختخوابی گچساران توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی احداث شد، مبلغ هزینه شده برای آن را ۱۶۰ میلیاردتومان اعلام کرد.

بیش از ۱۶۱میلیاردتومان برای ۳ ورزشگاه بناب، خر‌م‌آباد و بروجرد هزینه شد

نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی تکمیل ۳ ورزشگاه بناب، خرم‌آباد و بروجرد را که در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، نیازمند تامین ۱۰۰ درصدی اعتبار دانست.

«عزیزالله مهدیان» سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شد

بر اساس آرای شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، عزیزالله مهدیان به سمت سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منصوب شد.

احداث و تکمیل ۳۳ هزار واحدمسکونی شهری در برنامه سال جاری بنیاد مسکن

حق‌شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تکمیل و احداث ۳۳ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد در شهرهای کوچک خبر داد.

رفع تصرف از ۵۶ هکتار اراضی دولتی در تیر

خردمند فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از وقوع ۷۱۳ مورد تعرض و رفع فوری آن‌ها در زمین‌های دولتی به مساحت ۵۶ هکتار در تیر امسال خبر داد.

برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان از ۱۳ تا ۱۵ مرداد

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان طی ۳ روز از ۱۳ تا ۱۵ مرداد در سراسر کشور، خبر داد.