شناسهٔ خبر: 95971 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

مقدمات تامین مسکن خبرنگاران و هنرمندان از یکسال گذشته آغاز شد/مردم در تکمیل آورده‌های خود برای تسریع در اجرای طرح اقدام ملی مسکن اهتمام داشته باشند

امضای تفاهم‌نامه احداث ۱۰ هزار واحد مسکن برای خبرنگاران و هنرمندان وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب که مقدمات امضای تفاهم‌نامه تامین مسکن خبرنگاران و هنرمندان از یکسال گذشته آغاز شد بر اهتمام مردم نسبت به تکمیل آورده‌ها برای تسریع در طرح اقدام ملی مسکن، تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث ۱۰ هزار واحد مسکن برای خبرنگاران و هنرمندان با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: امضای تفاهم‌نامه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تامین مسکن خبرنگاران و هنرمندان تکلیف وزارتخانه را برای تامین مسکن این اقشار، تشدید کرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی در فلسفه وجودی‌اش ماموربت و وظیفه دارد تا در زمینه خانه‌دار شدن اقشار مختلف جامعه از جمله خبرنگاران و هنرمندان گام بردارد، افزود: در این دوره سازوکارها را به گونه‌ای تدوین کردیم که بیانگر سیاست پابرجای تولید مستمر مسکن باشد. برای اینکار با اهتمام ویژه تلاش کردیم و طرح اقدام ملی مسکن با سرعت در حال پیشرفت است. درخواست می‌کنیم با توجه به تلاش‌های مسئولان و اهتمام وزارت راه و شهرسازی مردم نیز اهتمام لازم را داشته باشند و نسبت به تکمیل آورده‌های خود اقدام کنند تا پروژه‌ها سرعت بگیرد.

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: مقدمات امضای تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از یکسال گذشته آغاز شد و امروز که این سند امضا می‌شود گام‌های مقدماتی آن برداشته شده است.

اسلامی تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا اقشار هدف این تفاهمنامه که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت راه معرفی شدند قبل از ۱۷ مرداد به سامانه طرح اقدام ملی متصل شوند و  نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند و برای متقاضیان واجد شرایط پیامک ارسال می‌شود.

وی ضمن تبریک روز خبرنگار، اعلام کرد: تلاش خواهد شد تا در همکاری دو وزارتخانه ظرفیت‌های اجرای طرح مسکن برای خبرنگاران و هنرمندان افزایش یابد و همکاران ما در سازمان ملی زمین و مسکن تامین زمین و اجرای پروژه را تسهیل می‌کنند.

اسلامی بخشی از امضای تفا‌هم‌نامه‌ها را تلاش وزارت راه و شهرسازی برای برطرف کردن دغدعه مسکن مردم برشمرد.