شناسهٔ خبر: 96104 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان:

آزمون ورود به حرفه مهندسان از ۱۳ تا ۱۵ مرداد در سراسر کشور برگزار می‌شود/برگزاری آزمون با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی/نتایج آزمون آبان اعلام می‌شود

حامد مانی فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان طی ۳ روز از ۱۳ تا ۱۵ مرداد در سراسر کشور، خبر داد.

حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی در روزهای ۱۳، ‌۱۴ و ۱۵ مردادماه در سراسر کشور و در هفت رشته معماری، عمران، شهرسازی، تاسیسات‌مکانیکی، تاسیسات‌برقی، ترافیک و نقشه‌برداری خبر داد.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با اشاره به اینکه این دوره از آزمون‌ها بر اساس مصوبه شصت و هشتم ستاد ملی کرونا و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: آزمون به روال سال‌های قبل برای داوطلبان ورود به حرفه مهندسی برگزار می‌شود. با این تفاوت که وزارت راه و شهرسازی علاوه بر کسانی که برای ورود به حرفه می‌آیند برای برخی از صلاحیت‌های جدید شامل "اجرای تاسیسات برقی"، اجرای تاسیسات مکانیکی"، "ارزیابی و اجرای بهسازی لرزه‌ای" و "طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان"، و کارشناسی ماده ۲۷ مهندسی برای نخستین‌بار، آرمون برگزار می‌کند.

مانی‌فر با اشاره به اینکه آزمون در ۸۷ حوزه امتحانی به شکل همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود، از افزودن ۱۳ شهر جدید و ۱۰ مرکز افزون بر شهرهای موجود و حوزه‌های تعیین شده خبر داد و افزود: افزودن تعداد حوزه‌ها و همچنین برگزاری آزمون در سه روز، به منظور کاهش تعداد سفرهای بین‌شهری و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: در مجموع در این دوره از آزمون‌ها ۲۷۶ هزار نفر شرکت کرده‌اند که ۷۷ درصد آن ها را آقایان و ۲۳ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

گفتنی است، آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته معماری برای صلاحیت‌های نظارت، اجرا، طراحی، شهرسازی، ترافیک، نقشه‌برداری، تاسیسات برقی در صلاحیت نظارت، طراحی و اجرا، تاسیسات مکانیکی در صلاحیت طراحی، نظارت و اجرا، عمران برای صلاحیت‌های نظارت، اجرا، ارزیابی طرح و اجرای بهسازی، طراحی و اجرای گود، پی و سازه نگهبان برگزار می شود.

دفترچه راهنمای شركت در جلسه آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان،كاردان‌های فنی ساختمان، تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی و صلاحیت كارشناس ماده ۲ را اینجا بخوانید