شناسهٔ خبر: 97085 - سرویس مسکن و شهرسازی

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

توافق وزارت راه و وزارت صمت برای ارایه مصالح ساختمانی بدون واسطه به سازندگان/پرداخت بیش از ۱/۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده

شهر تهران توافق وزارت راه و وزارت صمت برای ارایه مصالح ساختمانی بدون واسطه به سازندگان، پرداخت بیش از ۱/۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده و برگزاری نخستین نشست معاونان حوزه مسکن و شهرسازی در دولت سیزدهم، از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

توافق وزارت راه و وزارت صمت برای ارایه مصالح ساختمانی بدون واسطه به سازندگان

وزیر راه و شهرسازی، گفت: با توافقی که با وزارت صمت داشتیم مقرر شده است تا مواد و مصالح ساختمانی به منظور کاهش قیمت تمام شده بدون واسطه به مردم واگذار شود. همچنین، سازوکارهای مناسب برای رفع موانع سازندگان در دستور کار است.

قاسمی در خصوص موضوع اجاره‌بها نیز اعلام کرد: هدف ساخت مسکن تامین مسکن برای مستاجران است. در برنامه است که واحدهای مسکونی در شهرها احداث شوند. هدف ما شهرسازی و توجه به ملزومات آن است. برای حل موضوع اجاره بها در کوتاه‌مدت تسهیلات کمک ودیعه مسکن به مستاجران ارایه می‌شود.

وی همچنین ضمن تاکید بر اینکه بر اساس قانون، بانک‌ها مکلف به تامین ۲۰ درصد تسهیلات خود به بخش مسکن هستند احداث سالانه یک میلیون مسکن را با توجه به ظرفیت‌های کشور قابل انجام دانست.

اولین نشست معاونان حوزه مسکن و شهرسازی در دولت سیزدهم

اولین نشست معاونان حوزه مسکن و شهرسازی در دولت سیزدهم با حضور وزیر جدید راه و شهرسازی برگزارشد. در این جلسه، معاونان وزیر راه و شهرسازی گزارش‌هایی را درباره طرح اقدام ملی تولید مسکن، روند احداث مسکن مهر، سامانه املاک و اسکان، تسهیلات ودیعه مسکن، طرح‌های جامع شهرسازی، طرح‌های احداث مسکن روستایی و شهرهای جدید و پروژه‌های بازآفرینی شهری ارائه دادند. همچنین ملزومات احداث یک میلیون واحد مسکونی در سال در این نشست بررسی شد. 

سهم تسهیلات‌دهی در بخش مسکن افزایش یابد

مدیر عامل بانک مسکن در سی‌ویکمین همایش بانکداری اسلامی با تشریح وظیفه بانک مرکزی در نظام بانکی، بر هدف‌گذاری و تعیین جایگاه بخش‌های اقتصادی از جمله بخش مسکن در نظام بانکی تاکید کرد.

بیش از ۱/۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده پرداخت شد

محمدحسن علمداری عضو هیات‌مدیره بانک‌مسکن با اعلام اینکه تسهیلات ۲۳ هزار و ۴۸۹ واحد در بافت فرسوده به متقاضیان برای نوسازی واحدها پرداخت شده است، رقم این تسهیلات را یک‌ هزار و ۹۱۸ میلیاردتومان، برشمرد.

ابلاغ آیین‌نامه چگونگی اجرا و نظارت بر اجرای طرح‌های توسعه و عمران

آیین‌نامه چگونگی اجرا و نظارت بر اجرای طرح‌های توسعه و عمران توسط شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران تصویب و به منظور دستور اجرا به استانداران سراسر کشور، ابلاغ شد.

احداث انبوه واحدهای مسکونی، فرصتی برای تغییر سیمای شهری در بافت‌های ناکارآمد

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی در سال را فرصتی مناسب برای تغییر سیمای شهری در بافت‌های ناکارآمد برشمرد و بر بهره‌مندی از آرای کارشناسان در تولید مسکن تاکید کرد.

رفع تصرف از ۱۲۲ هکتار اراضی دولتی در مرداد

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از وقوع ۷۱۳ مورد تعرض و رفع فوری آن‌ها در زمین‌های دولتی به مساحت ۵۶ هکتار در مرداد امسال خبر داد.

احداث بیش از ۷۰ هزار واحد مسکونی در برنامه سال‌جاری بنیادمسکن

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه احداث بیش از ۷۰ هزار واحد مسکونی در سال‌جاری در برنامه بنیاد مسکن قرار دارد، برنامه‌ریزی اجرای طرح اقدام ملی مسکن را برای ۴۴ هزار واحد در حال انجام برشمرد.

بهره‌برداری از طرح هادی در ۶۴۵ روستا با اعتبار ۳۹۰ میلیاردتومان در هفته دولت

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب با اشاره به اینکه سند دار کردن ۱۴۰ هزار واحد در برنامه امسال بنیاد قرار دارد از بهره‌برداری از طرح هادی ۶۴۵ روستا با اعتبار ۳۹۰ میلیاردتومان در هفته دولت خبر داد.