شناسهٔ خبر: 98963 - سرویس جاده‌ای

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

تدوین نقشه راه حمل‌ونقل کشور در همراهی با بخش خصوصی/انجام نظارت مستمر بر اجرای فرایندهای راهداری زمستانی /استعلام سهمیه لاستیک به شکل غیرحضوری فراهم شد

افتتاح جاده هشتگرد-طالقان و آغاز عملیات ۱۴۸۸ واحد مسکن ملی تدوین نقشه راه حمل ونقل کشور در همراهی با بخش خصوصی، فراهم شدن امكان تردد كاميون‌هاى حمل بتن آماده در شهر تهران، انجام نظارت مستمر بر اجرای فرایندهای راهداری زمستانی، بخشی از مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

نقشه راه حمل ونقل کشور در همراهی با بخش خصوصی تدوین می‌شود

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در هم‌اندیشی با انجمن‌ها و تشکل‌های حمل و نقلی یکی از اولویت‌های وزارتخانه را نوسازی ناوگان حمل و نقلی در تمامی بخش‌ها برشمرد و از تدوین نقشه حمل و نقل کشور در همراهی با بخش خصوصی، خبر داد. وزیر راه و شهرسازی بر تقویت حمل و نقل بین‌المللی و بر رفع موانع موجود تاکید کرد و گفت: در انجام برخی از پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی، وزارت راه در این دوره آمادگی دارد تا با وابسته نبودن به بخشی از منابع دولتی برخی از پروژه‌های این وزارتخانه را عملیاتی و اجرایی کند. به عنوان نمونه اجرای آزادراه شمال- مشهد یکی از پروژه‌هایی است که چنانچه از سوی دولت پیشنهاد شود مردم در تکمیل آن مشارکت خواهند داشت.

سامانه هوشمند ارتباط مردمی وزارت راه و شهرسازی راه‌اندازی می‌شود

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی گفت: به منظور ارتباط هوشمند و موثر شهروندان در سراسر کشور با مدیران و مسئولان وزارت راه و شهرسازی، سامانه ای با قابلیت نصب بر روی دستگاه های تلفن های همراه امکان دریافت نظرها، پیشنهادها و انتقادها فراهم می شود.

امكان تردد كاميون هاى حمل بتن آماده در شهر تهران فراهم شد

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: در همکاری مرکز تحقیقات با پلیس راهور و معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران، امکان تردد کامیون‌های حمل بتن آماده در سطح شهر تهران فراهم شد. به گفته شکرچی‌زاده، برای ارتقای کیفیت بتن، مرکز تحقیقات با همکاری پلیس راهور و شهرداری تهران، امکان تردد روزانه کامیون‌های حمل بتن آماده در سطح شهر تهران را فراهم کرده است که مصوبه آن از کمیسیون حمل‌ونقل شهرداری تهران، اخذ شد.

ارتقای ایمنی جاده‌ای در همکاری سازمان راهداری با نیروی انتظامی

داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، گفت: انتظار می‌رود با اصلاح برخی روال‌های کاری که نیازمند توجه بیشتری هستند نظیر برخورد قاطع با تخلفات اضافه بار، اعمال تخلفات ارسالی دوربین‌ها و اطلاع رسانی بلادرنگ به متخلفان و واگذاری اطلاعات کامل تصادفات جهت انجام تحلیل‌های مهندسی و برنامه‌ریزی ایمنی، بتوان گام‌های بلندی در اعتلای سطح اعمال مقررات جاده‌ای و ایجاد بازدارندگی و باور تحت کنترل بودن در میان کاربران جاده‌ای و پیشگیری از تصادفات برداشت.

انجام نظارت مستمر بر اجرای فرایندهای راهداری زمستانی

انجام برنامه‌ریزی منظم و هدفمند در جهت اجرای فرایندهای راهداری زمستانی سال جاری از اهمیت بسیاری برخوردار است و آنچه اجرای صحیح، به موقع و سیستماتیک این فرایندها را ضمانت می‌کند ، نظارت مستمربر فرایندها است که باید از سوی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها انجام شود .

بررسی آخرین وضعیت پروژه آزادراهی لامرد- پارسیان

به منظور برنامه ریزی جهت شروع عملیات اجرایی آزادراه لامرد-پارسیان جلسه‌ای به ریاست امیر محمود غفاری با حضور موسوی نماینده مردم لامرد در مجلس شورای اسلامی، جعفری مدیرعامل شرکت ایمیدرو  و خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل برگزار شد.

جابجایی بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیون و ۹۸۹ هزار و ۳۲۵ تن کالا با ۱۲۰ هزار و ۴۵۹ سفر باری در شش ماهه نحست سال جاری توسط ناوگان باری در حوزه تحت پوشش این اداره کل جابجا شده است.

استعلام سهمیه لاستیک به شکل غیرحضوری فراهم شد

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خوزستان گفت: امکان استعلام سهمیه لاستیک در نرم افزار «گپ» برای رانندگان حمل و نقل بار از بندر امام خمینی(ره) امکان پذیر شد.