شناسهٔ خبر: 100006 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت هفته پدافند غیرعامل:

مانور اطفاء حریق در پایانه های مرزی خوزستان برگزار شد

مانور اطفای حریق معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از برگزاری مانور اطفاء حریق در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه به مناسبت هفته پدافند غیرعامل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، محمدطلا شجاعی اظهار کرد: مانور اطفاء حریق در پایانه های شلمچه و چذابه با هدف ارزیابی توانایی‌های پرسنل و نیروهای یگان حفاظت در اطفاء حریق و آمادگی پرسنل و چگونگی مدیریت بحران در هنگام آتش سوزی های احتمالی برگزار شد.

وی با بیان اینکه این مانور بصورت جداگانه در محوطه پایانه های مرزی خوزستان و با حضور ۲۸ نیروی این پایانه ها برگزار شد، افزود:فراهم کردن تجهیزات در حالات اضطراری و رفع نواقص احتمالی از اهداف برگزاری این مانور بود.

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با تاکید بر لزوم آمادگی برای مقابله با حوادث ناگوار احتمالی مانند آتش سوزی و آمادگی نیروهای عملیاتی اطفاء حریق که از محورهای مهم این مانور عملیاتی بود، گفت: ارائه آموزش های لازم برای واکنش سریع و به موقع نیروهای امدادی و حفاظتی و بررسی نقاط قوت و ضعف ناشی از بحران آتش سوزی و نحوه بکارگیری تجهیزات و وسایل اطفاء حریق توسط نیروهای آتشنشانی از دیگر برنامه های این مانور بود.

شجاعی بیان کرد: پایانه های مرزی شلمچه و چذابه از پایانه های مهم مرزی کشور هستند و مدیریت بحران و سرعت عمل نیروهای حفاظتی در این پایانه ها بسیار حائز اهمیت است چراکه اقدام به موقع در بحران های احتمال، ایجاد امنیت و آرامش خاطر را برای مسافران حاضر در این پایانه ها ایجاد می کند.