شناسهٔ خبر: 100037 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

باران، رعدوبرق و وزش باد در استان‌های ساحلی خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز و زاگرس مرکزی/کاهش محسوس دما در دامنه‌های جنوبی البرز، شرق وشمال‌شرق/هشدار نسبت به لغزندگی جاده‌ها و احتمال برخورد صاعقه در استان‌های پربارش

آبگرفتگی معابر کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام بارندگی، وقوع رعدوبرق و وزش باد در استان‌های ساحلی خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز و زاگرس مرکزی درباره لغزندگی جاده‌ها و احتمال برخورد صاعقه در استان‌های پربارش، هشدار داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی  در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۴ آبان و روزهای آتی، اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز، جنوب و جنوب‌شرق، و استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و جنوبی، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات مناطق سردسیر، بارش برف، پیش‌بینی شده است. شنبه همین شرایط در استان‌ها تداوم دارد و فردا از شدت بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر کاسته می‌شود.

رفیعی ادامه داد: امروز در بخش‌هایی از شمال‌غرب و غرب کشور و فردا در مناطقی از شرق کشور، انتظار بارش پراکنده وجود دارد. یکشنبه، بخش‌هایی از مرکز، شرق و جنوب‌شرق، بارش دارند. سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد شد.

به گفته وی، طی دو روز آینده کاهش محسوس دما در دامنه‌های جنوبی البرز، مناطقی از مرکز، شرق و شمال‌شرق، پیش‌بینی شده است. امروز و فردا در شمال‌شرق، شرق و بخش‌هایی از استان‌های سمنان و اصفهان، وزش باد شدید دارند و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: آب‌های دریای‌خزر و شمال خلیج‌فارس، امروز و فردا، مواج است.

رفیعی نسبت به شدت بارش‌ها در استان‌های پربارش هشدار داد و اعلام کرد: شدت بارش‌ها امروز در گیلان، مازندران، گلستان، نیمه غربی اصفهان، تهران، قم، البرز، قزوین، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، فارس، یزد، سمنان و ارتفاعات کرمان و فردا نیز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، فارس و سمنان، سبب آبگرفتگی معابر، بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن رواناب در مسیل‌ها خواهد شد. همچنین لغزندگی جاده‌ها توام با کاهش دید و مه‌آلودگی، احتمال برخورد صاعقه و کولاک برف در مناطق کوهستانی و سردسیر، پیش‌بینی شده است.

وی گفت: آسمان تهران، امروز ابری توام با بارش باران، رگبار و رعدوبرق است. حداکثر دمای تهران امروز به ۱۳ درجه بالای صفر می‌رسد و حداکثر دما در مهرآباد ۱۱ درجه بالای صفر ثبت شد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، تهران سرد می شود. همچنین سردترین مرکز استان بجنورد و مشهد با دمای ۲درجه بالای صفر و گرم‌ترین مرکز استان، اهواز با ۳۶ درجه بالای صفر گزارش شد.