شناسهٔ خبر: 100069 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به میزبانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی:

صعود تیم کوهنوردی وزارت راه و شهرسازی به بام خراسان جنوبی

قله نایبند - خراسان جنوبی.jpg تیم کوهنوردی وزارت راه و شهرسازی به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، به میزبانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی به بام این استان صعود کردند.

به گزارش پایگاه خبری  وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی)، با توجه به سرعت گرفتن روند تزریق واکسیناسیون در کشور و روبه کاهش بودن همه گیری ویروس کرونا، اداره کل خدمات، پشتیبانی و رفاه وزارت راه و شهرسازی به میزبانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، صعود به قلعه نایبندن طبس بام این استان را انجام دادند.

قله نایبند) بام خراسان جنوبی( با ارتفاع ۳۰۰۵ متری از سطح دریا بلندترین قله این استان است که درمحدوده حفاظت شده نایبند شهرستان طبس قرار دارد .

 این صعود به مناسبت روز ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی از روز پنجشنبه ۱۳ آبان آغاز و روز جمعه ۱۹ آبان ماه پایان یافت.

تیم کوهنوردی وزارت راه و شهرسازی با حضور ۲۶کوهنورد از استان های خراسان جنوبی،  خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، اصفهان، تهران، یزد، چهارمحال و بختیاری و به سرپرستی جمشید محمدی، مسوول هیئت کوهنوردی و دوچرخه سورای وزرات راه و شهرسازی  قله ۳۰۰۵ متری نایبند را فتح کردند.

کوهنوردان پس  از بازدید از موقعیت زمینیگر شدن هواپیماهای متجاوز آمریکا  در صحرای طبس به سمت محیط‌بانی و روستای متروکه علی‌آباد حرکت نموده و سپس در این منطقه برای گذراندن شب مستقر شدند.

تیم کوهنوردی روز جمعه ۱۴ آبان پس از صرف صبحانه صعود به قلعه را آغاز کردند که این صعود تا ساعت ۱۸ ادامه داشت.