شناسهٔ خبر: 100154 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

افزایش آلاینده‌ها در تهران، کرج و سایر کلانشهرهای صنعتی/بارش برف در ارتفاعات فارس، کهگیلویه‌وبویراحمد و چهارمحال و بختیاری/هشدار آلودگی هوا برای گروه های حساس

آلودگی هوا کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام افزایش آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه در تهران و کرج، نسبت به آلودگی هوا برای گروه‌های حساس در شهرهای صنعتی و پرجمعیت هشدار داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۷ آبان و روزهای آتی، اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز بارندگی و گاهی رعدو برق، در جنوب کشور، همچنین در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد،  شرق خوزستان، فارس، کرمان، هرمزگان، بوشهر، خراسان‌جنوبی، یزد، جزایر واقع در خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز، رخ می‌دهد. همچنین برای نقاط مرتفع و سردسیر استان‌های فارس، کهگیلویه‌وبویراحمد و چهارمحال‌و‌بختیاری بارش برف، پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: سه‌شنبه در برخی نقاط کرمان، هرمزگان و برخی نقاط تنگه هرمز، بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد.

گودرزی افزود: از اواخر چهارشنبه، سامانه بارشی جدیدی از شمال وارد کشور می‌شود و در نوار شمالی کشور، کاهش دما مورد انتظار است. در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، آذربایجان‌شرقی و بلندی‌های البرز مرکزی نیز بارندگی مورد انتظار است.

به گفته وی، دریای خزر طی این مدت مواج و متلاطم است. در عین حال از امروز تا چهارشنبه برای مناطق صنعتی و پرجمعیت به ویژه برای تهران و کرج انتظار افزایش آلاینده‌ها وجود دارد و شرایط جوی برای گروه‌های حساس، ناسالم می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: آسمان تهران امروز صاف همراه با غبار صبحگاهی و با بیشینه دمای ۱۵ درجه بالای صفر است.

وی ادامه داد: ایستگاه خیرآباد زنجان با ۱۱ درجه زیر صفر سردترین منطقه کشور و جزیره ابوموسی و جاسک  با ۳۳ درجه بالای صفر گرم‌ترین ایستگاه هواشناسی کشور گزارش شد.