شناسهٔ خبر: 100227 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان:

زنجان در بخش کمیت رشته‌های مختلف مهندسی ساختمان کمبود ندارد

زنجان - دکتر سلطانی.jpg معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان گفت: استان زنجان در بخش کمیت در رشته‌های مختلف مهندسی ساختمان کمبود ندارد و همچنین به لحاظ کیفیت و مرتبه هم سرآمدان زیادی در حوزه مهندسی ساختمان دارد.

به گزارش خبرنگار وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، مهرداد سلطانی در آئین اعطای اعتبار نامه اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان دوره نهم در محل اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: هر یک از مهندسین حاضر در این جلسه به فراخور مسئولیتی که بر عهده دارند باری از دوش نظام مهندسی برداشتند و نظام ساخت و ساز و کیفیت مهندسی استان را بر عهده دارند.

وی اظهار کرد: اعضای هیئت مدیره دوره هشتم زحمات بسیار زیادی را کشیدند و چالش‌ها و تنش‌های زیادی وجود داشت ولی در کل به گونه‌ای بود که نظام مهندسی ساختمان استان زنجان یک گام به جلو رفت و این مجموعه دستاوردهای خوبی داشته است.

معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه مهندسین ساختمان سرمایه‌های استان و کشور هستند، گفت: مشارکت مهندسین در نهمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان استان زنجان که طی مهرماه سالجاری برگزار شد، خوب بود.

سلطانی با بیان اینکه اعضای حاضر در این جلسه نماینده بیش از ۶ هزار مهندس در حوزه ساختمان هستند، افزود: استان زنجان در بخش کمیت در رشته‌های مختلف مهندسی ساختمان کمبود ندارد و همچنین به لحاظ کیفیت و مرتبه هم سرآمدان زیادی در حوزه مهندسی ساختمان داریم و باید از این ظرفیت برای توسعه ساخت و ساز استان زنجان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ساز و کارهای موجود نقص دارند و تمام دغدغه‌های ما را برآورده نمی‌کنند، افزود: در این راستا باید قانون نظام مهندسی اصلاح شود و مسائل نظام مهندسی امروز متفاوت از دهه‌های گذشته است.

معاون عمرانی استانداری زنجان با عنوان این مطلب که مسائل ساخت و ساز در سطح کشور و به تبع در استان زنجان از تب و تاب نیفتاده است، گفت: ما در حوزه ساخت و ساز هنوز به ثبات نرسیدیم ولی کشورهای توسعه یافته در حوزه ساخت و ساز به ثبات رسیدند.

سلطانی با اشاره به اینکه هر اتفاق جدید یک امر کیفی محسوب می‌شود، بیان داشت: در جامعه هنوز از تب و تاب نیفتادیم و ما به دنبال  پوشش دادن کاستی‌های کمی هستیم.

وی از ساخت بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی توسط دولت در چهار سال آینده در این استان خبر داد و افزود: به همین تعداد هم واحد مسکونی توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود که در این میان باید به دنبال اصلاح کیفیت ساخت و سازها باشیم.

معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه ساخت و ساز وسیعی در سطح کشور و به تبع در استان زنجان طی هشت سال گذشته رخ داده است، بیان داشت: ۵۰ درصد اقتصاد کشور در حوزه ساخت و ساز بوده و در حال حاضر هم همین طور است و در این میان تداوم این مسیر به بازنگری و اصلاح کیفی نیاز دارد.