شناسهٔ خبر: 100229 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راه و شهرسازي اردبیل خبر داد:

ثبت‌نام بیش از ۲۳ هزار اردبيلی در طرح جهش توليد مسكن

خبر راه و شهرسازی اردبیل معاون مسكن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبيل گفت: از زمان آغاز ثبت‌نام طرح جهش توليد مسكن تاكنون ۲۳۵۴۸ هزار نفر در استان اردبيل با مراجعه به سامانه ثبت‌نام كردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل )، شهرام باباخانی معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه بررسي آخرين وضعيت اجراي طرح جهش توليد مسكن در اردبيل با اعلام این مطلب اظهار كرد: ثبت‌نام براي متقاضيان در سامانه ثمنsaman.mrud.ir  سامانه جهش تولید مسکن در حال انجام بوده و افرادي كه فاقد مسكن بوده و تاكنون از مزاياي زمين، مسكن و وام دولتي استفاده نكردند، مي‌توانند تا ۲۸ آبان ماه سالجاری با مراجعه به سامانه در اين طرح ملی ثبت‌نام كنند.

وي تصريح كرد: در كنار سبز بودن فرم ج متقاضيان بايد ۵ سال سابقه سكونت را در شهرهاي ثبت‌نامي را داشته باشند ، تأهل و  ارائه ساير مدارك از الزامات اين كار است.

معاون مسكن و ساختمان اداره كل راه و شهرسازي استان اردبيل با بيان اينكه بعد از پالايش متقاضيان مشخصات افراد واجد شرايط از طريق سامانه ثمن اعلام خواهد شد، گفت: ثبت‌نام در اين مرحله به صورت اينترنتي است و در همه شهرستان‌هاي استان متقاضيان مسكن و افراد فاقد سرپناه مي‌توانند بدون محدوديت در اين طرح ثبت‌نام كنند.

باباخاني در مورد تأمين زمين رايگان براي اجراي اين پروژه افزود: كليه دستگاه‌هاي دولتي كه زمين در اختيار دارند، موظف شدند براي اجراي اين طرح آن را در اختيار راه و شهرسازي قرار دهند و در كنار آن متقاضيان در دوره اجراي طرح بايد آورده ۲۰۰ تا ۲۵۰ ميليون توماني تأمين كنند.

وي وام پرداختي به متقاضيان طرح جهش توليد مسكن را ۳۵۰ ميليون تومان از سوي بانك مسكن اعلام كرد و ادامه داد: واجدين شرايط در مهلت تعيين شده بايد آورده خود را پرداخت كرده و در كنار آن به تناسب پيشرفت پروژه، پرداخت تسهيلات نيز به انجام مي‌رسد.

باباخاني در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص هزینه ساخت واحدها خاطر نشان كرد: کل هزینه ساخت بعد از کسر میزان تسهیلات ، مابقی از طرف متقاضیان تامین خواهد شد .

وي در مورد اجراي پروژه ۵۴۰ واحدي طرح اقدام ملي مسكن اردبیل اضافه كرد: اين پروژه نيز در قالب طرح جهش توليد مسكن اجرا مي‌شود و به صورت كامل در همه مراحل تأمين زمين، تهيه نقشه، اجرا و نظارت با همكاري سازمان نظام مهندسي و دستگاه‌هاي مرتبط به انجام مي‌رسد تا مشكلات گذشته به ويژه نارسايي‌هاي پروژه‌هاي مسكن مهر را شاهد نباشيم.

معاون مسكن و ساختمان اداره كل راه و شهرسازي استان اردبيل بيان كرد: در مسكن مهر تجربه ارزشمندي را در واگذاري پروژ‌ه‌ها به تعاوني‌ها داشتيم كه اين خطا را ديگر تكرار نخواهيم كرد و عمده پروژه‌ها به صورت دولتي و با همكاري بنياد مسكن و ستاد اجرايي به انجام رسيده و تحويل داده خواهد شد.

باباخاني ادامه داد: در برخي شهرها امكان احداث پروژه به صورت گروهي و واگذاري زمين به اين گروه‌ها مهيا شده كه انتظار مي‌رود همه اين طرح‌ها در كوتاهترين زمان به سرانجام برسد.