شناسهٔ خبر: 100233 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان اعلام کرد:

تجدید خط کشی ۱۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اردبیل

خط کشی محور مواصلاتی زاهدان -کوله سنگی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از ابتدای سالجاری  ۱۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان تجدید خط کشی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)،علی صبحی در بازدید از عملیات خط کشی محورهای مواصلاتی شهرستان نمین افزود: با تلاش راهداران عملیات خط کشی محورهای مه گیر شهرستانهای اردبیل و گرمی نیز طی روزهای آینده انجام می شود.

وی ارتقا ایمنی محورها از برنامه های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل دانست و هدف از خط کشی راه ها را منظم کردن حرکت وسایل نقلیه ، ارتقا ایمنی عبور و مرور ، آگاهی دادن به استفاده کنندگان از راه و راهنمایی آنان عنوان کرد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه نیاز خط کشی  استان بیشتر از میزان ارائه شده است افزود: برابر قانون بودجه اعتبارات ایمن سازی و نگهداری راههای فرعی و روستایی از محل اعتبارات استانی باید تامین شود از فرمانداران شهرستانها خواست در تخصیص به موقع اعتبارات راهداری به معنای حقیقی کلمه اهتمام ویژه ای داشته باشند.

صبحی تصریح کرد: در ۷ ماه گذشته ۱۴ هزار کیلومتر رفع افتادگی شانه راهها، ۱۲ هزار مترطول شیار لرزاننده عرضی و طولی،۶ هزارو ۹۰۰کیلومتر تسطیح حریم راهها،نصب ۳ هزارو ۸۰۰ متر حفاظ در پرتگاهها و آبروها و رفوژ میانی، بیش از هزارو ۸۰۰ متر مربع تهیه،تعمیر،اصلاح و نصب تابلوهای اطلاعاتی هم چنین ۱۲ هزار عدد تابلوهای انتظامی و الزامی راهها تهیه،مونتاژ، توسط اکیپ های راهداری اصلاح و نصب شد.