شناسهٔ خبر: 100259 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان:

۱۰ هزار و ۶۲۹ کارت معاینه فنی برای ناوگان سنگین خراسان شمالی صادر شد

معاینه فنی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: در هفت ماهه امسال ۱۰ هزار و ۶۲۹ فقره کارت معاینه فنی توسط مراکز فعال استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۹ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، سعید سبحانی اظهار داشت: در سال جاری ۱۳ هزار و ۱۰۹ دستگاه ناوگان به مراکز معاینه فنی ناوگان سنگین استان مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۱ درصد رشد دارد.
وی گفت: شمار مردودی در معاینه فنی ۲ هزار و ۴۸۰ دستگاه بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۱ درصد افزایش داشته است.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: تعداد کل ناوگان باری استان برابر ۴۲۷۰ دستگاه با میانگین سنی ۱۵.۸ سال می باشد که ۱۷.۸ درصد از آن مشمول فرسودگی است و همچنین در بخش مسافری تعداد ۷۶۵ دستگاه فعال در استان موجود است که شامل ناوگان اتوبوسی با میانگین سنی ۱۲.۶، مینی بوس با میانگین سنی ۲۰ و سواری کرایه عمومی با میانگین سنی ۱۰.۳ که به ترتیب ۱۹.۵ و ۶۱.۲ و ۵۸.۳ درصد از آنها مشمول سن فرسودگی ناوگان می باشند.
سه مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین و نیمه سنگین استان در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین فعال است.