شناسهٔ خبر: 100261 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دربازدید معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از طرح اقدام ملی مسکن استان مطرح شد؛

تأکید بر تسریع احداث واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در استان ایلام

ازدید سهرابی معاون بنیاد مسکن کشور از ایلام (1).jpg سهرابی معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از طرح اقدام ملی مسکن ایلام بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(ایلام)، در بازدید حمید رضا سهرابی معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از طرح اقدام ملی مسکن ایلام که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام، مدیر کل راه و شهرسازی استان و مدیر کل بنیاد مسکن استان نیز حضور داشتند آخرین وضعیت احداث واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عبدالله مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این اداره کل در جهت تولید مسکن گفت: تا کنون ۱۵۳۸۸۲ مترمربع( بیش از ۱۵هکتار) زمین جهت احداث مسکن طرح اقدام ملی سطح استان واگذار شده ومراحل احداث ۱۴۰۰ واحدمسکونی توسط کارگزاریها طبق تفاهمنامه های مختلف ازجمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی( ره) ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ... اجرایی شده وتا کنون پروانه ۸۷۰ واحدساختمانی به این منظور صادر و ۵۶۳ واحد نیز انتظار صدور پروانه قرار دارد.

بهادری میزان سهمیه مسکن مورد نیاز شهر های استان و وضعیت زمین موجود مورد نیاز در طي دو سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱طبق قانون جهش تولید مسکن ۱۴۰۶۲ واحد عنوان کرد که برای احداث این میزان واحد مسکونی تا کنون ۵۰۸۷۹ متر مربع زمین در نظر گرفته شده که قابلیت احداث ۲۹۳۹ واحد مسکونی را دارد و برای تأمین زمین ما بقی واحدهای در نظر گرفته شده ۱۵۶۴۴۰۹ متر مربع از طریق الحاق به محدوده شهرها در حال انجام می باشد که در صورت تحقق این میزان زمین قابلیت احداث ۲۰۳۵۷ واحد مسکونی طبق استانداردهای تعریف شده در آن وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه واگذاری زمین از طرف اداره کل راه و شهرسازی استان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت احداث واحدهای طرح اقدام ملی مسکن خواستار تسریع در اجرای پروژه های مذکور شد.