شناسهٔ خبر: 100262 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان:

راه روستایی محور مهدی آباد فین تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۱ تکمیل خواهد شد

راه روستایی محور مهدی آباد فین تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۱ تکمیل خواهد شد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان از برآورد هزینه جهت برگزاری مناقصه تکمیل عملیات اجرایی محور روستایی مهدی آباد از توابع بخش فین خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار این مسیر تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۱ تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان با اشاره به اینکه راه روستایی مهدی آباد از توابع بخش فین یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای می باشد اظهار داشت: این مسیر از سمت روستای بناب شهرستان بندرخمیر، ۱۲ کیلومتر طول دارد که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.

یوسف عابدینی افزود: خاکبرداری کل مسیر مورد اشاره و زیرسازی بخش عمده‌ای از آن تاکنون انجام شده است و همچنین ۷ کیلومتر از مسیر نیز سال گذشته در قالب طرح ابرار راههای روستایی آسفالت شده است.

وی با اعلام اینکه تکمیل عملیات اجرایی زیرسازی، ابنیه فنی و کانال های هدایت آب این مسیر به طول ۵ کیلومتر باقی مانده است گفت: با توجه به پیش‌بینی اعتبارات، تکمیل پروژه در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

عابدینی یادآور شد: این مسیر در منطقه کوهستانی قرار گرفته و به دلیل صعب العبور بودن به پل صراط مشهور است که پس از خاکبرداری وضعیت مطلوبی پیدا کرده است اما در دو قسمت، یکی در تنگه ای به طول ۶۰۰ متر که در بستر رودخانه وحشی و فصلی قرار دارد و دیگری نیز قبل از روستا و محل تلاقی با رودخانه شور به دلیل شدت آببردگی پس از هر بارندگی با مشکل مواجه هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان خاطرنشان کرد: تکمیل عملیات اجرایی مسیر و رفع نواقص آن به منظور احداث دیوار و کانال های هدایت آب، در حال برآورد برای برگزاری مناقصه می باشد.

عابدینی ابراز داشت: متاسفانه به دلیل مشکلات اعتباری و افزایش هزینه های اجرایی پروژه های راهسازی، تکمیل مسیر به تعویق افتاده است که انشاءالله در صورت تامین اعتبار تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۱ تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید. وی در پایان گفت: برای تکمیل مسیر مذکور و پرداخت مطالبات پیمانکاران آن بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.