شناسهٔ خبر: 100280 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

الزام ارائه کارت واکسن و تست منفی کرونا در سفرهای بین شهری مازندران

مازندران معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از دستورالعمل جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و الزام ارائه کارت واکسن و تست منفی کرونا در سفرهای بین شهری استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (مازندران )  علی نصیری اظهار داشت: با اعلام نسخه سوم پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا در حمل و نقل عمومی و دستورالعمل های جدید برای مقابله با این ویروس در سیستم حمل و نقل عمومی مسافران با اتوبوس تنها با ارائه کارت واکسن و تست منفی کروناصورت خواهد پذیرفت.

وی افزود:بر اساس آخرین مصوبه ستاد مبارزه با کرونا و تغییراتی که در حوزه فاصله گذاری اجتماعی به وجود آمده است، دسترسی مسافران به حمل و نقل عمومی سخت تر خواهد شد. بدین صورت که تنها مسافرانی می توانند بلیط اتوبوس تهیه کنند که دارای کارت واکسن یا تست منفی کرونا با اعتبار 72 ساعت باشند. در حال حاضر و تا زمان ابلاغ مصوبات جدید، به غیر از افراد نامبرده امکان استفاده سایرین از ناوگان حمل و نقل عمومی امکان پذیر نخواهد بود.

نصیری ادامه داد: با توجه به ابلاغیه و شرایط جدید پذیرش مسافر، اتوبوس ها این امکان را دارند تا با 80 درصد ظرفیت خود، مسافر پذیرش کنند. در صورتی هم که واکسیناسیون به بیش از 80 درصد در جامعه برسد، پذیرش مسافر با ظرفیت کامل اتوبوس امکان پذیر خواهد بود..

وی در ادامه صحبت های خود افزود: ابلاغیه جدید در خصوص پذیرش مسافر با تغییراتی همراه بوده و مابقی موارد از قبیل محلول پاشی، ارائه بسته های بهداشتی، الزام به استفاده از ماسک و ... هم چنان به قوت خود پا بر جاست. هم چنین، سقف اتوبوس ها دارای 2 دریچه می باشد و در صورتی که راننده بتواند این دو دریچه را در حالتی قرار دهد که تهویه مناسب انجام گردد، می تواند از 80 درصد ظرفیت اتوبوس برای پذیرش مسافر استفاده کند.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  استان در پایان صحبت های خود تشریح کرد: « این پروتکل‌ها در دیگر ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون شهری مانند ناوگان مینی‌بوس و سواری‌های کرایه پلاک عمومی نیز به دقت اجرا خواهد شد و از همه مردم می‌خواهیم اگر به تخلفی در حوزه رعایت پروتکل‌های بهداشتی برخورد کردند، ما را از طریق پایگاه اینترنتی، تلفن گویای ۱۴۱ یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ مطلع کنند تا به سرعت با متخلفان برخورد کنیم.