شناسهٔ خبر: 100287 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مراسم تکریم و معارفه اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی برگزار شد

معارفه هيات مديره نظام مهندسي خراسان رضوي.jpg مراسم تکریم و معارفه اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی با حضور مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، در این مراسم نژاد صفوی مدیرکل راه و شهرسازی استان و رئیس دستگاه نظارت بر انتخابات نهمین دوره هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ضمن تبریک به منتخبین یادآور شد در راستای برگزاری نهمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ، تلاش‌ها و هماهنگی‌های خوبی صورت گرفت و این انتخابات در شرایط مطلوب و در صحت و سلامت بدون کمترین مشکلی به نحو مناسبی برگزار شد. 

نژاد صفوی با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان بازوی فنی استان است، تصریح کرد: باید بستری ایجاد شود تا جامعه بتواند از این نخبگان و فرهیختگان در جهت توسعه، عمران و آبادانی بهره گیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی ضمن توصیه به منتخبین نهمین دوره جهت تلاش برای پویایی و بالندگی نظام مهندسی از همه بخش ها و دست اندرکاران خواست تا  از جزیره ای کار کردن بپرهیزند و قبول مسئولیت را وظیفه ای سنگین و ارزشمند جهت خدمت به جامعه با سرلوحه قراردادن خون شهدا و آرمان‌های مهندسین دانست. 
مهندس نژاد صفوی تاکید کرد: باید پاسخگوی دستگاه های حاکمیتی و نظارتی باشیم و در راستای بهبود جایگاه سازمان نظام مهندسی در استان و رونق ساخت و ساز و تحکیم مبانی قانون گرایی تلاش مضاعف نماییم.
مدیر کل راه و شهرسازی با اظهار اینکه وزارت راه و شهرسازی عزم دارد تا از هیچ تخلف و خطایی در نظام مهندسی ساختمان استان گذشت نکرده و اجرای قانون را خط مشی ها قرار دهد، یکی از مهمترین توقعات راه و شهرسازی از نظام مهندسی را کمک به رفع مشکل مسکن دانسته و همراهی جهت انجام طرح نهضت مسکن ملی توسط دولت سیزدهم با توجه به آماده بودن قوانین، مقررات و بخشنامه ها عنوان کرد. 
نژاد صفوی ضمن تشکر از جامعه مهندسین برای مشارکت در انتخابات، عدم برآورده شدن نیازهای اعضای نظام مهندسی توسط هیات مدیره، رها کردن مسائل اساسی و بنیادی و عدم انعطاف پذیری را از جمله مهمترین مسائل کاهش مشارکت اعضای نظام مهندسی در تصمیمات برشمرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اعضای هیات مدیره را به وحدت رویه توصیه و یادآور شد قطعا ارتقاء سازمان نظام مهندسی ساختمان و مهندسان عضو این سازمان در گرو تلاش مستمر و سازنده هیات مدیره است و همه ما تلاش خواهیم نمود استقلال و بالندگی سازمان در جامعه تامین شود. 
وی اظهار امیدواری نمود که با همدلی، همراهی و هم افزایی مشکلات پیش رو مرتفع و فصل جدیدی برای تلاش و کوشش باز شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان می بایست در راستای افزایش رضایت مندی شهروندان تلاش بیشتری صورت دهد گفت: امید است اعضای هیات مدیره دوره نهم با توجه به پایبندی به تعهدات هیات مدیره دوره هشتم درخصوص کارکرد و عملکرد این سازمان آسیب شناسی جدی داشته باشند تا با رفع موانع و مشکلات، خدمات مطلوب تری به شهروندان ارائه دهند.
در ادامه مراسم مهندس سعید حسین پور رییس هیات اجرایی نهمین دوره هیات مدیره سازمان ضمن تبریک به اعضای هیات مدیره دوره نهم و قدردانی از زحمات هیات مدیره هشتم، گزارشی اجمالی از روند برگزاری انتخابات ارایه داد. 
در پایان نیز مهندس سالیانی مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی نیز خطاب به اعضای هیات مدیره دوره نهم گفت: کار در هیات مدیره سازمان هم آسان است و هم سخت؛ زیرا از یک سو با قشر تحصیل کرده و فرهیخته در ارتباط هستید و از سوی دیگر با ذینفعان صنعت ساخت و ساز و مطالبات بحق و انبوه مهندسان در راستای ارایه خدمات صنفی؛ پس هرجا توفیقی حاصل می گردد حاصل یک صدایی هیات مدیره و هرجا عدم توفیق بوده حاصل چندصدایی و اختلاف است. 
در پایان مراسم که بصورت زنده از صفحه اینستاگرام سازمان پخش گردید احکام 22 نفر از اعضای هیات مدیره نهمین دوره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی اهدا شد.