شناسهٔ خبر: 100393 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۷۲ ساعت گذشته پاسخ داده شد :

۱۸۰هزار تماس با سامانه گویای ۱۴۱ مازندران

مازندران در طی ۷۲ ساعت گذشته با توجه به شرایط خاص جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی استان مازندرانT میزان تماس با سامانه گویای ۱۴۱ افزایش چشمگیری داشته به نحوی که بیش از ۱۸۰ هزار تماس با سامانه گویای از طرف هموطنان با این سامانه گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (مازندران )، محسن هاشمی رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان با اشاره به آغاز طرح راهداری زمستانی اعلام کرد، هموطنان جهت برنامه ریزی سفر خود می توانند آخرین اطلاعات شرایط ترافیکی و جوی و انسداد ها و محدودیت های تردد احتمالی را از طریق سامانه ۱۴۱ دریافت کنند. سامانه ۱۴۱ از طریق تلفن گویای ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir و همچنین اپلیکیشن تلفن همراه ۱۴۱ در دسترس هموطنان عزیز و کاربران محترم جاده ای است.

وی خاطر نشان ساخت: در حال حاضر مرکز مدیریت راه‌ها استان وضعیت راه‌‌ها را از طریق سامانه های حمل و نقل هوشمند به صورت زنده و لحظه‌ای پایش نموده و به محض بروز حادثه و یا شرایط خاص جوی و ترافیکی، با اطلاع ‌رسانی به موقع به عوامل راهداری و همچنین سایر نهاد های مسئول نظیر پلیس راه ، هلال احمر و غیره ،  پاکسازی و رفع اثر حوادث و سوانح و همچنین روند تردد‌ وسایل نقلیه را مدیریت می کنند.

هاشمی در ادامه به تماسهای پاسخ داده شده توسط سامانه گویای ۱۴۱ مازندران اشاره و گفت: در طی ۷۲ ساعت گذشته با توجه به شرایط خاص جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی استان مازندران میزان تماس با سامانه گویای ۱۴۱ افزایش چشمگیری داشته به نحوی که بیش از  ۱۸۰ هزار تماس با سامانه گویای از طرف هموطنان با سامانه ۱۴۱ گرفته شده است که از این میان بیش از ۵ هزار تماس حسب ضرورت توسط اپراتورهای اداره مدیریت راهها پاسخ داده شده است که جمع بالایی از خدمت رسانی بوده است .

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان در خاتمه گفت: با توجه به اطلاع‌رسانی آنلاین مرکز مدیریت راه‌ها از ترافیک و وضع جاده‌‌ها ؛ کاربران و مسافران می‌توانند قبل از سفر با مراجعه ‌به پایگاه اینترنتی www. ۱۴۱.ir و انتخاب گزینه «قصد سفر دارید» نام مبدأ و مقصد خود را وارد کنند تا اطلاعاتی مانند کوتاه‌ترین فاصله مبدأ و مقصد، ترافیک محور، آمار پمپ بنزین در مسیر، تلفن‌های اضطراری، اورژانس‌های بین ‌راهی، تعداد و محل مسجد، آمار تعمیرگاه‌های بین مسیر، رستوران‌ها و نمایی از مسیر در نقشه را دریافت کنند.