شناسهٔ خبر: 100404 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید میدانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان مطرح شد:

تأکید برسرعت بخشی به روند احداث پروژه محور لار- جهرم

بازدید از محور لار - جهرم با حضور مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در کارگاه پیمانکار مستقر در قطعه یک محور لار – جهرم روند پیشرفت فیزیکی پروژه بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لارستان)، شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان به اتفاق دستاران مدیریت ساخت و توسعه راهها و خجسته مدیریت راهداری این اداره کل با حضور در کارگاه پیمانکار مستقر در قطعه  یک محور لار – جهرم به بررسی روند پیشرفت فیزیکی پروژه پرداختند.

 مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در جریان بازدید از این محور اظهار داشت : عملیات راهسازی لایه به لایه شکل می‌گیرد و اصول مهندسی با توجه به میعارهای روز اجرامی شود پس حساسیت پروژه ها نبایستی سبب پایین آمدن کیفیت فنی شود و این مسئله به هیچ وجه قابل چشم پوشی و پذیرفتنی نیست و در صورت مواجه با این روند با پیمانکار مستقر در قطعات برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به اينكه: على رغم حجم بالاى خاكبردارى و خاكريزى بدليل ناهموارى هاى طبيعى در قسمت قطعه اول حدفاصل سه راهی زرین دشت تا تونل وحدت و راههاى طرفين براى هم ارتفاع شدن با دهانه هاى ورودى و خروجى تونل، افزود: در قطعه اول پروژه دارای پیشرفت فیزیکی ٧٢ درصد است که در مدت مشابه سال قبل میزان پیشرفت فیزیکی آن ٤٠ درصد بوده است و قطعه تونل وحدت و راههای طرفین آن هم اکنون ٦٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 شبانی تاکید کرد: با توجه به تامین مناسب منابع مالی قابل قبول از طریق مختلف در سال جاری و نیز اعتبارات مصوب شده در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان فارس و تزریق مجدد اعتبار به این طرح، می طلبد با تلاش مضاعف پیمانکاران، سرعت اجرا در این محور را افزایش دهیم.

وی افزود: پس از تخصیص اعتبارات میزان پرداختی های ما با میزان مطالبات پیمانکار رابطه مستقیم دارد و هر چه سرعت پیشرفت کار بالاتر رود طبیعتا پرداختی های بیشتری عاید پیماکاران خواهد شد و با توجه تاکیدات مقام عالی وزارت و انتظارات مردم جهت تکمیل این محور اگر پیمانکار در عملیات اجرایی کم کاری کند و خللی در روند پیشرفت کار صورت گیرد کوتاهی‌های صورت گرفته را پیگیری خواهیم کرد.