شناسهٔ خبر: 100450 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری استان خبر داد:

برفروبی بیش از۵ هزارکيلومتر-باند از راه‌های استان آذربايجان شرقی

برفروبی (آذرشرقی ).jpg معاون راهداری از برفروبی ونمک پاشی بیش از۵ هزارکیلومتر- باند از راه‌های استان آذربایجان شرقی توسط اکیپ های راهداری خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  (آذربایجان شرقی) غلامرضا رسول‌زاده معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل  جاده ای استان گفت : درعملیات راهداری زمستانی در بارشهای اخیر در کلیه محورهای استان بیش از۵۰۰ تن مخلوط شن ونمک مورد استفاده قرارگرفته است.

غلامرضا رسول‌زاده اظهار داشت: دراین دو روز تعداد ۳۰۰ مورد راه روستایی درشهرستانهای اهر، بستان آباد و هشترود برف روبی شده است.

وی ادامه داد : بیشترین میزان برف روبی درمحورهای اهر، بستان آباد، چاراویماق، سراب، کلیبر، مراغه، هشترود، هریس، ورزقان، هوراند و آزادراه تبریز- زنجان انجام گرفته است.

 معاون راهداری این اداره کل راههای تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۱۴۰۰۰ کیلومتر وتعداد نقاط کوهستانی برف‌گیر استان را ۳۸ نقطه برشمرد و گفت : اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان در راستای وظایف ذاتی خود با بسیج همه جانبه همکاران و بکارگیری کلیه امکانات و استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت‌های راهداری به ويژه در محورهای پرتردد نسبت خدمات رسانی به مترددین جاده ها اقدام خواهد کرد.

وی همچنین از آماده سازی و تجهیز راهدارخانه‌ها در محورهای اصلی و فرعی جهت امدادرسانی و خدمات به موقع به مسافران و کاربران راهها و همکاری و تعامل با مسئولین استانی و شهرستانی، نیروهای انتظامی و پلیس‌راه، هلال احمر و سایر نیروهای امدادی برای افزایش ایمنی عبور و مرور در این ایام خبرداد.

رسول‌زاده همچنین به پاسخگویی ۲۴ ساعته به هموطنان از طریق تلفن گویای ۱۴۱درخصوص وضعیت راهها و شرایط  آب و هوایی اشاره کرد و افزود: تردد کنندگان جاده ها همچنین می توانند از اپلیکیشن ۱۴۱ و  وب‌سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آّب و هوایی جاده‌ها استفاده کنند.