شناسهٔ خبر: 100455 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

تمدید بیش از ۱۵هزار کارت هوشمند رانندگان در مازندران

مهندس نجفی-مازندران مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از تمدید ۱۵هزار و ۶۹۴ کارت هوشمند رانندگان فعال حوزه حمل و نقل کالا از ابتدای سال تاکنون در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (مازندران)،  عباسعلی نجفی خاطر نشان ساخت : کارت هوشمند، برگه ای است که مطابق ضوابط مندرج در دستورالعمل ،به عنوان مجوز فعالیت رانندگان و ناوگان در بخش حمل و نقل جاده ای بین شهری به طور جداگانه در بخش حمل و نقل بار و مسافر و روستایی صادر گردیده و به منزله شناسنامه فعالیت رانندگان و ناوگان است.

نجفی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون صدور ۱۲ هزار و ۷۰۲  کارت هوشمند ناوگان باری و ۱۶ هزار و ۴ کارت هوشمند رانندگان حمل و نقل کالا و همچنین  ۵ هزار و ۶۱۶ ناوگان وانت بار و۷۶۶ راننده وانت باری کارت هوشمند صادر شده است.

وی عنوان کرد: در این مدت نیز یک هزار و ۲۵۰ مورد نظارت بر عملکرد رانندگان بخش کالا انجام که در کمیسیون های مربوطه مورد رسیدگی قرار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران تصریح کرد : یکی از مزیت های مهم و کاربردی کارت هوشمند استفاده از بیمه تامین اجتماعی برای رانندگان است.

وی کارت هوشمند راننده را کارتی با ضریب امنیت مطلوب دانست و اظهار داشت : امکان شناسایی کامل رانندگان، تمایز رانندگان فعال از رانندگان غیرفعال، ممانعت از صدور کارت های جعلی، گردش کار تقلبی و در نهایت ثبت تخلفات رانندگان  از دیگر مزایای کارت هوشمند به شمار می‌آید.