شناسهٔ خبر: 100457 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

قیمت بلیت هواپیما در جلسه فردا با ایرلاین‌ها نرخ‌گذاری می‌شود/امکان حضور مجردان در نهضت ملی در شورای عالی مسکن پیگیری می‌شود

برگزاری مراسم تکریم سرپرست و تودیع رییس جدید سازمان هواپیمایی کشوری وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه قیمت بلیت هواپیما، اتوبوس و قطار در دولت سیزدهم تغییری نکرده است از برگزاری جلساتی با سازمان هواپیمایی و ایرلاین‌ها برای قیمت‌گذاری جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی امروز ۲۳ آبان در حاشیه نشست تکریم سرپرست و معارفه رییس جدید سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص احیای قراردادهای خرید هواپیماهای جدید، اعلام کرد: این موضوع چندان قابل پیش‌بینی نیست و باید منتظر نتیجه برجام باشیم.

عضو کابینه دولت سیزدهم تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال رفع تحریم‌ و استفاده از تکنولوژی روز دنیاست.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص قیمت‌گذاری برای بلیت هواپیما، توضیح داد: فردا با سازمان هواپیمایی کشوری و ایرلاین‌ها جلساتی داریم که در خصوص قیمت‌گذاری بلیت هواپیما تصمیم‌گیری خواهد شد. با توجه به اینکه سهم ۶۰ درصد در حال تغییر است طبیعتا باید قیمت‌ها تغییر پیدا کند که در جلسه فردا در اینباره تصمیم می‌گیریم.

قاسمی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم قیمت بلیت هواپیما، اتوبوس و همچنین قطار هیچ تغییری نکرده است، گفت: فردا با ایرلاین‌های جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد و قیمت بلیت هواپیما در آن جلسه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص امکان ثبت‌نام مجردان در سامانه نهضت ملی مسکن، اعلام کرد: آخر هفته جلسه شورای‌عالی مسکن با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود و در خصوص امکان ثبت‌نام مجردها در سامانه ملی مسکن تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی در خصوص هوشمندسازی تردد در هواپیما و اتوبوس که از اول آذرماه مقرر است اجرایی شود، گفت: موضوع  در دست بررسی قرار دارد و در صورت حصول نتیجه، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

قاسمی در خصوص امکان ورود ایرلاین جدید به کشور اعلام کرد: هرکسی که بتواند با سازوکار مناسب بخش هوایی کشور را تقویت کند مورد حمایت وزارت راه و شهرسازی و دولت است. همچنین، مسائل هما (شرکت هواپیمایی ایران ایر) و صندوق بازنشستگی آن در جلسات متعدد، در دست بررسی است.  

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: صنعت هوایی کشور نیاز به توجه زیادی برای نوسازی ناوگان دارد. در برنامه و دستور کار است که سن ناوگان تغییر کند که در این خصوص سیاست‌هایی تدوین و اقداماتی  انجام خواهد شد که اطلاع‌رسانی عمومی می‌شود.