شناسهٔ خبر: 100463 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ابهر:

بیش از ۲۵۰ کیلومتر- باند از راه‌های شهرستان ابهر برف‌روبی شد

برفروبی- راههای روستایی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ابهر گفت: در پی بارش‌های چند روز اخیر که از ۲۱ آبان ماه آغازشده بود بیش از ۲۵۰ کیلومتر - باند راه در سطح این شهرستان برف‌روبی شده است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، مهدی احمدی با اشاره به اینکه در روزهای ۲۱ و ۲۲ آبان ماه تعداد ۲۰ مورد راه روستایی در شهرستان ابهر (از شهرستان های استان زنجان ) برف‌روبی شده است، افزود: در عملیات راهداری زمستانی در بارش‌های اخیر در جاده‌های شهرستان بیش از ۱۳۰ تن مخلوط شن و نمک استفاده‌شده است.

وی ادامه داد: بیشترین میزان برف‌روبی درمحورهای ابهر-خدابنده، راه روستایی ابهر-مرشون، راه روستایی ابهر-دولت آباد، آزادراه زنجان –قزوین، محور ترانزیت زنجان-قزوین و راه‌های روستایی بهاور، کماجین، داوودگر، آقجه کند، شورین، عباس آباد، قفس آباد، گلی، قره آغاج و انجام‌ شده است.

احمدی گفت: راه‌های تحت پوشش برف‌روبی این شهرستان بیش از ۴۷۰ کیلومتر و تعداد نقاط کوهستانی برف‌گیر را ۱۲ نقطه است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ابهر همچنین از آماده‌سازی و تجهیز راهدارخانه‌ها در جاده‌های اصلی و فرعی جهت امدادرسانی و خدمات به‌موقع به مسافران و کاربران راه‌ها و همکاری و تعامل با مسئولین استانی و شهرستانی، نیروهای انتظامی و پلیس‌راه، هلال‌احمر و سایر نیروهای امدادی برای افزایش ایمنی عبورومرور در این ایام خبر دادوگفت: تعداد ۳ راهدارخانه با در اختیار داشتن ۱۷ دستگاه ماشین‌آلات و ۴۰ راهدار در راهداری زمستانی سال ۱۴۰۰ حضور دارند.

وی تاکید کرد: ترددکنندگان جاده‌ها می‌توانند از تلفن گویای ۱۴۱ ،اپلیکیشن ۱۴۱ و وب‌سایت 141برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده‌ها استفاده کنند.