شناسهٔ خبر: 100511 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:

۴ هزار میلیارد ریال رفع تصرف و خلع ید در شهرستان پیشوا

محبت خواه5.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: قریب به سه هکتار از اراضی جنوب شرق استان تهران واقع در شهرستان پیشوا امروز خلع ید و رفع تصرف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در راستای حفظ حقوق بیت المال و دولت جمهوری اسلامی ایران و با اخذ حکم قضایی قطعی و تأیید آن در دادگاه تجدید نظر و با همکاری و هماهنگی صورت گرفته با دادگستری و یگان حفاظت اراضی این اداره کل، اراضی واگذار شده به دانشگاه آزاد اسلامی پیشوای ورامین به مساحت تقریبی سه هکتار و به ارزش ریالی ۴ هزار میلیارد ریال خلع ید و رفع تصرف شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: اراضی که طبق قانون و تفاهم نامه ها فی مابین دستگاه‌ها و نهادها با اداره کل راه و شهرسازی استان تهران طی سال‌های گذشته واگذار شده اند، دائماً رصد می شوند و در صورت عدم احیاء و عمران، زمین واگذار شده پس گرفته شده و بیت المال عودت می شود.

محبت خواه همچنین از مذاکره برای واگذاری زمین مذکور از طرف دانشگاه شهید بهشتی با این اداره کل با برای کاربری های درمانی و آموزشی خبر داد و تصریح کرد: در صورت واجد شرایط بودن این دانشگاه مطابق با مفاد قانونی قراردادهای واگذاری این موضوع متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.