شناسهٔ خبر: 100520 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

توزیع روغن موتور بی واسطه به مالکان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در استان مرکزی

علی امیری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی علی امیری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از آغاز طرح توزیع روغن موتور بی واسطه به مالکان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (استان مرکزی)، علی امیری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره پیگیری‌های صورت گرفته در راستای تحقق رسالت سازمانی برای ارائه خدمات به مالکان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای افزود: طرح توزیع روغن موتور به مالکان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از روز شنبه در استان مرکزی شروع شده است.

وی تصریح کرد: رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در حوزه حمل کالا و مسافر می‌توانند با به همراه داشتن مدارک لازم جهت احراز مالکیت روغن موتور مصرفی خود را با مراجعه به پایانه بار اراک با نرخ مصوب دولتی دریافت کنند.

به گفته امیری استان مرکزی از نخستین استان‌های کشور است که اجرای این طرح را به انجام رسانده است.

استان مرکزی دارای ۱۳۹ شرکت حمل و نقل کالا و ۴۷ شرکت حمل و نقل مسافری است که در حال حاضر بالغ بر ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر راننده ناوگان عمومی (بار و مسافر) در آن فعالیت دارند.

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون افزون بر ۱۱ میلیون و ۲۹۲ هزار تن کالا از مبدأ استان مرکزی به اقصی نقاط کشور حمل شده که مقصد اصلی کالاهای استان مرکزی، سه استان تهران، اصفهان و خوزستان با برخورداری ۴۰ درصد از مجموع بوده است.

وی افزود: ۱۲ درصد بارهای استان مرکزی بصورت درون استانی و ۸۸ درصد آن بصورت برون استانی جابجا شده و سه شهر اراک، ساوه و دلیجان به ترتیب رتبه اول تا سوم مبدأ اصلی بار در استان را شامل می‌شوند.

امیری ۳۷ درصد از کالاهای حمل شده از مبدأ استان را کالاهای معدنی مانند سیمان، سنگ و... و ۳۲ درصد از آن را کالاهای شیمیایی برشمرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با ارائه خدماتی مانند توزیع روغن موتور با نرخ مصوب دولتی، لاستیک سهمیه‌ای و ارائه طرح‌های تشویقی به رانندگان و مالکان فعال ناوگان حمل و نقل جاده‌ای توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، شاهد ارتقای شاخص‌های توسعه اقتصادی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای استان باشیم.