شناسهٔ خبر: 100535 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۷ ماهه نخست ۱۴۰۰ انجام گرفت

هزینه ۲۱ میلیارد ریالی بابت تعمیرات ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی

ماشین الات خراسان جنوبی.jpg رئیس اداره ماشین آلات و تجهیزات راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی گفت: در ۷ ماهه نخست ۱۴۰۰ هزینه کرد تعمیرات انجام شده روی ماشین آلات نیمه سنگین و سنگین فعال در حوزه راهداری استان ۲۱.۵ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی(خراسان جنوبی) حسن سپاهی ،رئیس اداره ماشین آلات و تجهیزات راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی اظهارکرد: در حال حاضر در  این اداره کل  ۱۳۳ خودروی نیمه سنگین و ۱۱۱ خودروی سنگین مشغول فعالیت‌های راهداری هستند که متوسط عمر ماشین‌آلات ۲۶ سال است.

وی افزود: در ۷ ماهه نخست امسال ۱۱۸۰ مورد تعمیرات بر روی ماشین آلات انجام و حدود ۷۲۰۰ قطعه انواع لوازم یدکی جهت تعمیر ماشین آلات خریداری و تعویض شده که مجموع هزینه کرد تعمیرات در ۷ ماهه اول امسال ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

رئیس اداره ماشین آلات و تجهیزات راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی تصریح کرد: علاوه بر تعمیرات انجام شده ، جهت خرید اقلام مصرفی ماشین‌آلات از قبیل روغن، سوخت، لاستیک، تیغه،  بیمه و... از ابتدای سال تاکنون ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

سپاهی اضافه کرد: در ۷ ماهه نخست ۱۴۰۰ بنا بر اطلاعات ثبت شده در سامانه مدیریت ناوگان، فعالیت ماشین آلات سنگین ۷۱ هزار و ۲۰۰  ساعت بوده که در سطح استان مشغول انجام وظایف محوله و خدمات‌رسانی هستند.

وی ادامه داد: در سال جاری علاوه بر انجام فعالیت‌های مستمر راهداری و انجام فعالیت در مواقع بحران ، ۱۶ دستگاه کامیون طی دو مرحله جهت حمل کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی به بندر امام و چابهار اعزام شده و در این امر جهادگونه مشارکت داشته‌اند.

سپاهی اضافه کرد: با توجه به نوع خدمات و فعالیت‌های این اداره کل و در اختیار داشتن ماشین آلات در تمامی محورهای مواصلاتی استان همکاران ما مشغول خدمات‌رسانی بصورت امانی هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه خدمات‌رسانی در جاده‌ها بصورت ۲۴ ساعته است تعدادی از همکاران در مواقع ضروری آماده باش هستند تا بتوانند به موقع در صحنه‌های حوادث از جمله تصادفات،بحران‌ها و... حضور یابند.

رئیس اداره ماشین آلات و تجهیزات راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در ۷ ماهه نخست امسال بنا بر اطلاعات ثبت شده در سامانه اداره‌کل فعالیت ماشین‌آلات سنگین ۶۱ هزار ساعت بوده که در سطح استان مشغول انجام وظایف محوله و خدمات رسانی هستند.

وی یادآورشد: با توجه به اینکه نوع خدمات و فعالیت‌های این اداره‌کل در سطح استان بعنوان دستگاه خدمات رسان و امدادی بوده لذا لازم است همکاران به صورت آماده باش در مواقع بحران و در بقیه ایام سال بنا به ضرورت و طرح‌های اجرایی نسبت به انجام وظایف محوله در طی ۲۴ ساعت شبانه روزی اقدام می‌کنند.