شناسهٔ خبر: 100576 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد :

۶۵ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل محور گردشگری سرعین - آلوارس

خبر راه و شهرسازی اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تکمیل محور گردشگری سرعین- آلوارس به طول ۱۰ کیلومتر به ۶۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان اردبیل)، محبوب حيدري مديركل راه و شهرسازي استان اردبیل اظهار كرد: سه کیلومتر از این مسیر گردشگری تاکنون تعریض ، بهسازی و تکمیل شده و به زیر بار ترافیک رفته است.

وی تصریح کرد: هفت کیلومتر مابقی که شامل تعریض ، تثبیت و روکش است، در حال انجام است که امیدواریم در سال آینده به شکل کامل این محور گردشگری به زیر بار ترافیک برود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تاکنون ۱۴ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و ۶۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است تا این مسیر گردشگری به بهره‌برداری برسد.

حیدری وجود دو پیست اسکی اوجور و آلوارس را در این مسیر در کنار ارائه خدمات به ساکنان ۳۰ روستا و جامعه عشایری کوچ‌رو منطقه یادآور شد و افزود: با بهره‌برداری از این مسیر گردشگری علاوه بر حضور سرمایه‌گذاران در این منطقه، شاهد ایمنی تردد، کاهش تصادفات و مشارکت بالای سرمایه‌گذاران در مسیر تولید و اشتغال خواهیم بود و گردشگران داخلی و خارجی می‌توانند به راحتی در این مسیر تردد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: همکاران ما در کنار تعریض ، بهسازی و اصلاح این مسیر بازیافت سرد را نیز انجام داده‌اند تا به صورت زیربنایی این پروژه آماده تردد ساکنان این منطقه و سایر علاقمندان به پیست‌های اسکی شود که قطعاً با استقرار راهداری در این مسیر، بازگشایی در ایام سرد سال و بارش برف به سرعت انجام خواهد شد.

حیدری اقتصادی بودن این پروژه را یادآور شد و اضافه کرد: از سال ۹۹ عملیات اجرایی این مسیر با تلاش همکاران و با هدف تحقق شعار زمستان بیدار آغاز شده و بعد از مطالعات دقیق در این محور ارتقا مسیر فرعی به اصلی انجام شده که با بازیافت سرد عملیات تثبیت با سیمان تلاش کردیم تا مشخصات راه اصلی را در این محور به خوبی عملیاتی کنیم.

وی گفت : با بهره‌برداری کامل از این مسیرگردشگری تردد ایمن و استاندارد را در محور سرعین به سمت آلوارس شاهد خواهیم بود.