شناسهٔ خبر: 100612 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

کاهش ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دما در دامنه‌های جنوبی البرز، مناطق مرکزی و شرقی کشور/افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرتردد و صنعتی/بارش برف، باران و وزش باد در نیمه شمالی و مرکزی

بارش برف کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای طی امروز و روزهای آتی اعلام کرد و از بارش برف، باران و وزش باد در بیشتر مناطق کشور، خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۶ آبان و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در استان‌های ساحلی خزر، چهارمحال‌و‌بختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد، اصفهان، کرمان، یزد، شمال فارس، خراسان‌های رضوی و جنوبی، و به شکل پراکنده در خراسان‌شمالی، تهران، جنوب مرکزی، بلندی‌های سمنان، شرق لرستان، بارش باران و برف و وزش باد رخ می‌دهد. همچنین امروز در هرمزگان و بوشهر، احتمال رگبار و رعدوبرق و وزش باد وجود دارد.

رفیعی ادامه داد: امروز به سبب وزش باد شدید در شرق یزد و کرمان، غرب خراسان‌جنوبی و بخش‌هایی از سیستان‌وبلوچستان، احتمال خیزش گردوخاک، وجود دارد. فردا، ادامه بارش‌ها در بخش‌های جنوبی فارس، بخش‌هایی از کرمان و هرمزگان موردانتظار است که به شکل رگبار و رعدوبرق و وزش باد، خواهد بود.

وی توضیح داد: جمعه، ارتفاعات کرمان، بارش پراکنده برف را دارد. از پنجشنبه تا شنبه در بیشتر مناطق کشور، جوی آرام پیش‌بینی شده است که این شرایط سبب غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرتردد و صنعتی خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در شمال‌شرق کشور دما هوا بین ۷ تا ۱۴ درجه کاهش دارد که سبب بارش برف در خراسان‌رضوی به شکل برف باشد. در استان‌های دامنه‌های جنوبی البرز، مناطق مرکزی و شرق کشور، کاهش دما بین ۶ تا ۱۲ درجه است.

وی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از یکشنبه به کشور، خبر داد و افزود: آسمان تهران امروز ابری گاهی همراه با بارش پراکنده و وزش باد، است. حداکثر دمای پایتخت ۸ درجه بالای صفر و حداقل دما به ۲ درجه بالای صفر رسید.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: سردترین مرکز استان، زنجان با دمای ۸ درجه زیرصفر و گرم‌ترین مرکز استان بندرعباس با ۳۱  درجه بالای صفر، ثبت شد.