شناسهٔ خبر: 100672 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان:‌

پروژه‌های اقدام ملی در ۱۸۹ هکتار در شمال استان کرمان درحال اجراست

جلسه شورای مسکن کرمان مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت:در خصوص آماده سازی پروژه های اقدام ملی تا کنون ۱۱ سایت به مساحت ۱۸۹ هکتار و با اعتباری بیش از ۱۵ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی متوسط ۴۰ درصد در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری  وزارت راه وشهرسازی(کرمان)"علی حاجی زاده" در چهارمین جلسه شورای مسکن گفت: در ۵۷ شهرداری طرح مصوب توسعه عمران شهری در شمال استان جهت احداث ۱۲۸ هزار و ۷۳۳ واحد مسکونی طی چهار سال طی سهیمه ابلاغی  وزارت راه و شهرسازی در دستور کار قرار گرفت.

وی از در دستور کار قرار گرفتن احداث ۲۳۱۸۳ واحد در سال جاری در شمال استان خبر داد و تصریح کرد: در همین راستا تا کنون در ۵۷ شهر تعداد ۶۰۴۸۷ نفر در مرحله قبلی (فازهای ۱ تا ۵) و ۴۱ هزار و ۷۲۸ نفر در ثبت نام اخیر در ۴۸ شهر در حال انجام است و برای ۹ شهر باقی مانده بلافاصله پس از تامین زمین ثبت نام انجام می پذیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان اضافه کرد: از پروژه های طرح اقدام ملی تا کنون در کل شهرهای شمال استان کرمان ۶۰ هزار و ۴۸۷ نفر ثبت نامی ۹ هزار و ۸۳۲ نفر واجد شرایط نهایی شده اند که از این تعداد ۷ هزار و ۲۴۵ نفر نسبت به تکمیل مدارک در سامانه ملی معرفی به بانک شده اند و از این تعداد ۶ هزار و ۶۹۴ نفر وجه اولیه را واریز کرده اند و از این تعداد ۵ هزار و ۹۷۰ به پروژه معرفی شده اند.

وی ادامه داد: تاکنون هزار و ۱۱۶ واحد به بهره برداری رسیده و ۲۴۸ واحد آماده افتتاح هستند و مابقی پروژه ها حدود ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. همچنین تا این لحظه جهت احداث ۱۵ هزار و ۵۸۱ واحد زمین مسکونی تامین شده است.

حاجی زاده بیان کرد: در خصوص آماده سازی پروژه های اقدام ملی تا کنون ۱۱ سایت به مساحت ۱۸۹ هکتار و با اعتباری بیش از ۱۵ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی متوسط ۴۰ درصد در حال اجرا قرار دارد.