شناسهٔ خبر: 100676 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سومین جلسه کمیته آمار و تحلیل داده‌های تصادف لرستان برگزار شد

سومین جلسه کمیته آمار و تحلیل داده‌های تصادف استان لرستان برگزار شد.jpg سومین جلسه کمیته جمع‌آوری آمار و اطلاعات و تحلیل داده‌های تصادف از کمیته‌های فرعی کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان لرستان با حضور اعضا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، در این جلسه؛ یکسان‌سازی و رفع اختلافات آماری تصادفات و تلفات ناشی از سوانح رانندگی در حوزه درون و برون شهری، ارائه گزارش پزشکی قانونی درخصوص آمار مقایسه‌ای تصادفات فوتی و جرحی در مهرماه و هفت ماهه امسال و تحلیل تصادفات خارج از چرخه ترافیک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

میثم قدمی معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در این جلسه ضمن تاکید بر یکسان‌سازی آمار تمام دستگاه‌های مرتبط، خواستار هماهنگی بیشتر پلیس و پزشکی قانونی در جمع‌آوری و ارائه آمار تصادفات و ارسال آمارهای تفکیک‌شده و با جزئیات کامل به دبیرخانه کمیته حداقل سه روز قبل از برگزاری جهت طرح در جلسه بعدی شد.

قدمی همچنین بر برگزاری مستمر این کمیته و لزوم ارائه گزارش فوتی‌های سرصحنه، حین انتقال و پس از بستری در بیمارستان تاکید نمود و تلاش همه اعضا در کاهش تلفات جاده‌ای را خواستار شد.

سرهنگ فراشی مسئول عملیات پلیس راه استان هم نسبت به افزایش گشت‌های کنترلی مشترک پلیس و دستگاه‌های امدادی و خدمت‌رسان تاکید کرد.

حمیدرضا کشاورز دبیر شورای ترافیک استان در این جلسه با ارائه گزارش تحلیل آماری تصادفات و تاکید بر ضرورت ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل در کنترل آمار تصادفات در دسترس بودن داده‌های آماری موثق و قابل استناد است.

این گزارش می‌افزاید، در این جلسه مقرر شد ضمن ارائه آمار هماهنگ و واحد توسط پزشکی قانونی و پلیس، اورژانس نیز نسبت به ارسال موقعیت جغرافیایی تصادفات به دبیرخانه اقدام کنند.