شناسهٔ خبر: 100734 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه ویدئو کنفرانسی شورای عالی شهرسازی و معماری مطرح شد؛

تصویب الحاق به محدوده سکونتگاه‌های غیررسمی شهر پیرانشهر

استانداری جلسه ویدئو کنفرانسی شورای عالی شهرسازی و معماری با محوریت ارائه گزارشی از طرح جامع شهر پیرانشهر برگزار و کلیات الحاق به محدوده ١۵ سکونتگاه غیررسمی شهر پیرانشهر تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)،جلسه ویدئو کنفرانسی شورای عالی شهرسازی و معماری با حضور معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار آذربایجان‌غربی و مدیرکل راه و شهرسازی استان تشکیل شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در این جلسه با تأکید بر توجه به رشد جمعیت و تقاضای بالای مسکن در شهر پیرانشهر، گفت: زمین‌های مستعد توسعه شهری با اولویت ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و محلات هدف بازآفرینی پیرانشهر شناسایی و مقدمات الحاق آن‌ها به داخل محدوده فراهم شد.

سیدمحسن حمزه‌لو یادآور شد: بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد  یکی از زیرشاخه‌های قانون جهش تولید مسکن تعریف شده که انتظار می‌رود ساکنان محلات هدف همکاری لازم را داشته باشند.

نقشه‌های اجرایی بهره‌مندی از محدوده‌ها تدوین شده که در صورت رفع موانع موجود به زودی اجرای یک مطالبه عمومی در راستای توسعه اصولی فضای شهر پیرانشهر محقق می‌شود.