شناسهٔ خبر: 100737 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی:

استانداردهای فضایی کاربری های اراضی شهری باید در اراضی عرفان رعایت شود

جلسه میزان سطوح کاربری های خدماتی مورد نیاز فعالیت‌ها و عملکردهای شهری در اراضی عرفان که خارج از محدوده شهر ارومیه قرار دارند، نیاز به بازنگری اساسی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سیدمحسن حمزه‌لو  در جمع تعدادی از صاحبان زمین‌های خارج از محدوده موسوم به عرفان با تأکید بر اینکه استانداردهای خدماتی با میزان کیفیت کالبد شهری ارتباط تنگاتنگ دارد، افزود: سرانه‌های خدمات عمومی با توجه به جمعیت پذیری اراضی عرفان پایین است لذا بایستی این موضوع در جهت ایجاد  کیفیت و کمیت معیارها و ضوابط شهرسازی اصلاح شود

در برنامه‌ریزی کاربری اراضی شهری علاوه بر تعیین مقدار کمی سطوح، باید مسائلی چون معیارهای مکانی و رعایت سرانه‌ها  رعایت گردند. برای دستیابی به بافت شهری استاندارد لازم است از چهارچوب‌های عمومی حداقل به طور نسبی استفاده شود.
در ضمن در خصوص حل مشکل تمامی تعاونیهای مسکن خارج از محدوده شهر ارومیه در قالب طرح جامع شهر  حداکثر سعی و تلاش از سوی مجموعه راه و شهرسازی بعمل خواهد آمد.

اراضی عرفان خارج از محدوده شهر ارومیه قرار دارند و بنا به خرید و فروش غیرقانونی این اراضی در سالهای گذشته، صاحبان اراضی خواهان الحاق به محدوده شهری هستند که تحقق این امر مطابق با ضوابط شهرسازی نیست.