شناسهٔ خبر: 100803 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی راه و حریم راهداری استان خبر داد:

۱۰۵ کیلومتر از راه های ارتباطی خراسان جنوبی مجهز به سیستم روشنایی است

روشنایی خراسان جنوبی.jpg رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از تجهیز ۱۰۵ کیلومتر از راه های ارتباطی این استان به سیستم روشنایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، سجاد احمدی، رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه در حال حاضر۱۰۵ کیلومتر از راه‌های ارتباطی خراسان جنوبی مجهز به سیستم روشنایی است، گفت: هزینه احداث هر کیلومتر شبکه روشنایی در سطح جادهها ۱۵ میلیارد ریال است.

وی افزود: در راستای برخورداری کاربران جاده‌ای از روشنایی در راه‌های استان نیازمند ۳۵ نقطه اجرایی سیستم روشنایی موضعی در جاده‌ای استان هستیم که این امر نیازمند اعتباری به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال است.

 رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: با در نظر گرفتن طول راه‌های دارای سیستم روشنایی نسبت به طول راه‌های تحت نظارت، خراسان جنوبی رتبه ۲۴ کشوری را از نظر مجهز بودن راه‌ها به سیستم روشنایی دارد.

احمدی با بیان اینکه برای ارتقای ایمنی در راه‌ها، ایجاد روشنایی به صورت نقطه‌ای در نقاط حساس و پرحادثه در اولویت کاری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قرار گرفته است، یادآور شد: در ۵ نقطه از محور‌های پرحادثه استان سیستم روشنایی به صورت نقطه‌ای ایجاد شده است.

وی یادآورشد: اعتبارات روشنایی فقط بابت نگهداری و روشن کردن نقاط حادثه خیز مصوب و نقاط و مقاطع  مه‌گیر تخصیص می‌یابد.