شناسهٔ خبر: 100868 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای رزمایش ترافیکی زمستانی پلیس و دستگاه های خدمت‌رسان و امدادی لرستان

اجرای رزمایش ترافیکی لرستان 1.jpg رزمایش ترافیکی طرح زمستانی پلیس، دستگاه‌های خدمت‌رسان و امدادی در جاده‌های استان لرستان اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، احمدرضا دالوند سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در سخنانی با بیان اینکه خدمت در راستای امنیت و آسایش جامعه در امتداد مسیر شهیدان است، گفت: استان لرستان به دلیل توپوگرافی خاص، کوهستانی بودن و وجود گردنه‌های برفگیر، قرار داشتن در مسیر شمال_جنوب و دسترسی به بنادر جنوبی، در فصل بارندگی نیازمند همت مضاعف در حوزه خدمت رسانی به کاربران جاده‌ای است.

دالوند با تاکید بر ضرورت همدلی و هماهنگی پلیس و دستگاه‌های خدمت‌رسان و امدادی، خواستار پشتیبانی این دستگاه‌ها از خدمات آزادراه‌های خرم‌آباد _ پل زال و اراک شد و افزود: جاده‌های لرستان به ویژه جنوب استان در سال ۹۸ دچار آسیب‌های جدی شده است که علیرغم همه تلاش ها در امر بازسازی، باید توجه ویژه ای به این محورها صورت گیرد.

وی به‌روزرسانی ماشین‌آلات آسیب‌دیده در سیل و توجه به بحث‌های آموزشی و فرهنگسازی را از دیگر موارد قابل اهمیت عنوان کرد.

سردار یحیی الهی فرمانده انتظامی لرستان هم  در این رزمایش با تقدیر از عملکرد متولیان ایمنی راه‌ها گفت: وجود هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی و ۲۲ گردنه برفگیر که تردد شش هزار کیلومتر از این محورها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، نیازمند توجه جدی در حوزه نظارت، خدمت‌رسانی و امدادرسانی به مردم در مواقع بارندگی است.

حجت‌الاسلام رضا حقیان رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان نیز خدمت به مردم را از مصادیق عبادات اجتماعی عنوان کرد و گفت:  ماهیت دستگاه‌های امدادی و خدمت‌رسان و تلاش شبانه‌روزی این دستگاه‌ها در بحران‌های مختلف از جنس عبادات اجتماعی است که بی‌صدا اما دارای ارزش و اهمیت بسیاری است.

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در حاشیه این رزمایش در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به آغاز بارش‌ها از آبان امسال، عملا فصل کاری راهداری زمستانی از ابتدای آبان آغاز شده است که ضمن پایش تصویری برخط مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان و پاسخگویی ۲۴ساعته سامانه ۱۴۱ به کاربران جاده‌ای، ۳۷۱ راهدار با ۲۵۰ دستگاه ماشین‌آلات در سطح محورهای مواصلاتی، ۲۲ گردنه برفگیر و ۴۵ راهدارخانه استان استقرار یافته و مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.

این گزارش می‌افزاید؛ در ادامه رزمایش ترافیکی پلیس، دستگاه‌های خدمت‌رسان و امدادی در محوطه مقر فرماندهی انتظامی استان انجام شد.