شناسهٔ خبر: 100898 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی عنوان کرد؛

۵۰ هکتار بوستان بزرگ شهری در حریم شهر بندرعباس احداث می شود

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با شورای شهر 2 مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: ۵۰ هکتار زمین برای احداث بوستان بزرگ شهری در حریم شهر بندرعباس از طرف راه و شهرسازی به شهرداری واگذار می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، آرش رضایی مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان به همراهی معاونین شهرسازی و عمرانی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس در نشست هم اندیشی به تعامل بین دو مجموعه تأکید کرد و بیان داشت: توسعه شهر تنها با تعامل و همکاری سایر مسئولان میسر خواهد شد و راه وشهرسازی و شهرداری به عنوان بازوان اصلی اجرایی شهر بندرعباس در راستای رفع مشکلات شهروندان تلاش می کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به رویکرد تعامل مثبت و سازنده مجموعه راه و شهرسازی‌ با دیگر دستگاه های اجرایی استان در راستای تامین رفاه، آرامش و آسایش شهروندان بیان کرد: با هدف ایجاد فضایی مناسب و پرنشاط برای رفاه حال شهروندان، راه وشهرسازی ۵۰ هکتار زمین برای احداث بوستان در شهر بندرعباس به شهرداری واگذار می کند و این بوستان فضای تفرجگاهی برای مردم و هم اینکه در مواقع اضطراری و بحران قابلیت استفاده جهت اسکان شهروندان دارد.

وی در ادامه گفت: در راستای اجرای پروژه های سرمایه گذاری گردشگری و توسعه رونق فضای گردشگری با توجه به حجم ورود مسافر به شهر بندرعباس، ۵۰ هکتار زمین در جنوب شرقی فرودگاه بصورت پذیرایی و جهانگردی از طرف راه و شهرسازی به شهرداری واگذار می شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به دریاچه و پارک گل کنی محله اسلام آباد اشاره و خاطر نشان کرد: قرار شد اراضی پارک و دریاچه گل کنی محله اسلام آباد زودتر به شهرداری واگذار شود تا شهرداری بتواند سریعاً نسبت به احداث پارک و فضای سبز و بهسازی دریاچه اقدام نماید.

رضایی گفت: تعیین تکلیف اراضی فاقد سند در سکونت گاه های غیر رسمی جهت تسریع در بازسازی و مقاوم سازی منازل مذکور با توجه به زلزله های اخیر پیگیری می شود تا مشکل صدور اسناد ساکنین سکونت گاه های غیررسمی که در پلاک دولت هستند سریعتر مرتفع شود.

رضایی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم که با همراهی و همکاری شهرداری و شورای شهر شاهد رونق و توسعه هر چه بیشتر در شهر باشیم.