شناسهٔ خبر: 100899 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین‌ومسکن عملکرد یگان در آبان را تشریح کرد؛

رفع تصرف از ۱۱۵ هکتار اراضی دولتی در آبان/احکام ۳۹ هکتار زمین به ارزش حدود ۹۱۷ میلیاردتومان صادر شد/ثبت۷۷۰ مورد گزارش مردمی

جواد خردمند فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از وقوع ۴۴۵ مورد تعرض و رفع فوری آن‌ها در زمین‌های دولتی به مساحت ۱۱۵ هکتار در آبان امسال، خبر داد.

جواد خردمند فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عملکرد یگان را برای آبان امسال تشریح کرد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از وقوع ۴۴۵ مورد تعرض در اراضی دولتی به مساحت بیش از ۱۱۵ هکتار خبر داد و جمع اجرای احکام را ۵۲ مورد به مساحت بیش از ۳۹ هکتار و ارزش بیش از ۹۱۷ میلیاردتومان، برشمرد.  

به گفته خردمند بهترین علمکرد در رفع تعرض را استان‌های هرمزگان، خوزستان و مرکزی و بهترین عملکرد در اجرای احکام را نیز استان‌های مرکزی، کرمان، آذربایجان‌شرقی به خود اختصاص دادند. در استان‌های سمنان، کرمانشاه و گیلان نیز هیچگونه تعرضی ثبت نشد.

خردمند میزان دریافت گزارش مردمی از وقوع تصرف را ۷۷۰ مورد عنوان کرد.  

بر اساس اعلام فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن تعرض به اراضی دولتی در استان‌های مختلف و عملکرد یگان حفاظت سازمان، آبان امسال (۱۴۰۰)، شاملِ رفع ۱۰ مورد تعرض از ۲ هزار و ۷۱۳ مترمربع اراضی در آذربایجان‌شرقی، رفع ۳ مورد تعرض از ۱۱۰ هزار و ۲۰۰ مترمربع اراضی در آذربایجان‌غربی، رفع یک مورد تعرض از ۱۰ مترمربع اراضی در اردبیل، رفع ۱۵ مورد تعرض از ۵۹ هزار و ۱۸۶ مترمربع اراضی در اصفهان، رفع ۱۳ مورد تعرض از ۱۳ هزار و ۶۴۵ مترمربع اراضی در البرز است.

همچنین، رفع ۳۴ مورد تعرض از ۱۰ هزار و ۵۰ مترمربع اراضی در ایرانشهر، رفع ۱۰ مورد تعرض از ۳ هزار و ۹۰۰ مترمربع اراضی در ایلام، رفع ۲۲ مورد تعرض از اراضی به مساحت ۴۶ هزار و ۶۰ مترمربع اراضی در بوشهر، رفع ۱۴ مورد تعرض از اراضی به مساحت ۵۹ هزار و ۱۰۰ مترمربع در استان تهران، رفع ۳ مورد تعرض از ۵۵۰ مترمربع اراضی در جنوب کرمان، رفع ۴ مورد تعرض از ۶۱هزار و ۷۲۰ مترمربع اراضی چهارمحال و بختیاری، رفع ۳ مورد تعرض از ۶۴۰ مترمربع اراضی خراسان‌جنوبی، رفع ۷ مورد تعرض از ۱۹۵هزار و۳۹۷ مترمربع اراضی خراسان‌رضوی، رفع ۳ مورد تعرض از ۳ هزار و ۳۰۰ مترمربع اراضی خراسان‌شمالی، رفع فوری تعرض از ۸۱ مورد تعرض از ۱۹۶ هزار و ۷۷ مترمربع زمین در استان خوزستان بخش دیگری از عملکرد یگان حفاظت در آبان ۱۴۰۰ گزارش شد.

خردمند همچنین، رفع یک مورد تعرض از اراضی به مساحت ۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع در زنجان، رفع ۲ مورد تعرض از ۲۴ هزار مترمربع اراضی در سیستان‌وبلوچستان، رفع یک مورد تعرض از۷۰۰ مترمربع اراضی در شرق سمنان، رفع ۲۷ مورد تعرض از ۳۸ هزار و ۶۸۰ مترمربع اراضی در فارس، رفع ۲ مورد تعرض از ۷ هزار و ۶۷۰ مترمربع اراضی در استان قزوین، رفع ۳ مورد تعرض از ۸ هزار مترمربع اراضی در استان قم، رفع ۲ مورد تعرض از ۲۷۰ مترمربع اراضی در استان کردستان، رفع ۵ مورد تعرض از ۱۲ هزار و ۷۱۸ مترمربع اراضی در کرمان را از جمله تلاش‌های یگان در این استان‌ها برشمرد.

به گفته وی، رفع ۸ مورد تعرض از یک هزار و ۸۰۹ مترمربع اراضی در کهگیلویه‌وبویراحمد، رفع یک مورد تعرض از ۱۹۷ مترمربع اراضی در استان گلستان، رفع ۲ مورد تعرض از یک‌هزار و ۴۰۱ مترمربع اراضی در لارستان، رفع ۶ مورد تعرض از ۲ هزار و ۲۵ مترمربع اراضی در لرستان، رفع ۴ مورد تعرض از  ۱۵هزار و ۸۲۲ مترمربع اراضی مازندران، رفع ۳۷ مورد تعرض از ۲۵ هزار و ۱۴۰ مترمربع اراضی در مرکزی، رفع ۱۰۶ مورد تعرض از ۱۷۰ هزار و ۵۳۱ مترمربع اراضی در هرمزگان، رفع تعرض از ۳ مورد اراضی دولتی به مساحت ۲ هزار و ۷۳۶ مترمربع در استان همدان، و رفع ۸ مورد تعرض از ۷۲ هزار و ۲۵ مترمربع اراضی در استان یزد، از دیگر مواردی است که یگان در استان‌ها برای آبان ۱۴۰۰ به انجام رسانده است.