شناسهٔ خبر: 100907 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی و ترافیک ایلام خبر داد؛

۷ باب مدرسه حاشیه راه‌های استان ایلام ایمن سازی فیزیکی شدند

ایمن سازی .jpg رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام از ایمن سازی فیزیکی ۷ باب مدرسه حاشیه راه های این استان با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال از اول سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی (راهداری ایلام)؛ رحمان منتی رئیس اداره ایمنی و ترافیک ایلام اظهار داشت: به منظور بالا بردن سطح فرهنگ ترافیك دانش آموزان، آگاهی از نحوه تردد ایمن در جاده ها و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی، ایمن سازی مدارس در دو بخش عملیات فیزیكی و آموزشی در صورت باز شدن مدارس در سال تحصیلی پیش رو انجام می‌شود.

وی گفت: برای بالا بردن سطح فرهنگ ترافیک دانش آموزان مدارس، آگاهی از نحوه تردد ایمن در جاده‌ها ،این تعداد مدارس با ۱۳۰۰ دانش آموز در ۲ بخش فیزیکی و آموزشی همانند سال‌های گذشته ایمن سازی شدند.

منتی عنوان کرد: قرار گرفتن مدارس در کنار جاده‌ها سلامت عبور و مرور کودکان و دانش‌آموزان را تهدید می‌کند و به همین دلیل این اداره کل در زمینه ایمن‌ سازی مدارس حساسیت ویژه‌ای دارد.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان به علت سن كم و نداشتن آشنایی كافی با مقررات عبور ومرور در جاده‌ها قشر آسیب پذیر جامعه هستند بطوری كه دانش‌آموزان برخی مدارس كه درحاشیه راه ‌ها و جاده ‌های اصلی قرار گرفته‌ اند در عبور و مرور نسبت به سایران در معرض آسیب و خطرات جاده ‌ای بیشتر قرار می‌گیرند.