شناسهٔ خبر: 100918 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای شهرستان دشتستان خبر داد:

اجرای طرح راهداری زمستانی در محورهای ارتباطی شهرستان دشتستان

مهندس قلی پور رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دشتستان رئیس راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای شهرستان دشتستان گفت: با استقرار نفرات و ماشین آلات راهداری در گردنه ها و مناطق حساس راهها ، طرح راهداری زمستانی در این شهرستان آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) سامان قلی پور رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دشتستان : با استقرار نفرات و ماشین آلات راهداری در گردنه ها و مناطق حساس راهها ، طرح راهداری زمستانی در این شهرستان آغاز شده است .

وی افزود : در طرح راهداری زمستانی دشتستان ، تعداد ۵۰ نفر نیرو و ۳۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری از شهر برازجان و راهدارخانه های شبانکاره،تنگ ارم،تونل دریاقلی مشارکت دارند.

قلی پور تصریح کرد : این نفرات و ماشین آلات در محورهای شریانی و مناطق حساس راههای شهرستان خصوصا گردنه های محور دالکی به کنارتخته ، مناطق مستعد سیل محور برازجان به گناوه،بزرگراه بوشهر به برازجان و همچنین محور کوهستانی تنگ ارم مستقر می شوند تا در صورت نیاز به عملیات راهداری به یاری کاربران جاده ای  بپردازند.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دشتستان افزود : با اجرای طرح  راهداری زمستانی همچنین بیش از۱۵۰ دستگاه پل و آبرو و۱۰دستگاه ابنیه فنی با استفاده از ماشین آلات راهداری بطور کامل تنقیه و لایروبی شده است .

وی بیان داشت:در طرح راهداری زمستانی همچنین مناطق ریزشی راهها در سطح شهرستان خصوصا در محور دالکی به کنارتخته شناسایی و تمهیدات لازم برای جلوگیری از مخاطرات احتمالی اندیشیده شده است.

قلی پور با اشاره به ضرورت اصلاح مسیر حرکت آبهای سطحی در سطح حوزه راههای شهرستان اضافه کرد: برای جلوگیری از انسداد احتمالی در فصول بارندگی ، حرکت مسیر روان آّبها و سیلاب در بالا دست  جهت جلوگیری از تخریب جسم جاده در ۸ نقطه حیاطی راههای شهرستان انجام شده است .

وی از حفاظت و اقدامات لازم برای پلهای سه گانه نمازگاه و تونل دریاقلی در محور برازجان به کنارتخته ، پل دوقلوی کلل در محور برازجان به گناوه خبر داد و گفت : این ابنیه ها جز حیاتی ترین ابنیه های فنی محورهای واقع در حوزه شهرستان دشتستان هستند که اقدامات لازم جهت حفاظت دایمی و ایمن سازی آنها همواره در حال انجام است .

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دشتستان بیان داشت : تجدید خط کشی راهها در نقاط حادثه خیز، تعمیر ات پیوسته روشنایی های طولی راهها و تعمیر و اصلاح گاردیل های آسیب دیده بخش دیگری از اقدامات راهداری شهرستان برای ایمنی محورهای ارتباطی است .

وی همچنین از کنترل روزانه ناوگان باری و مسافری و مجتمع های خدماتی ،رفاهی و بین راهی شهرستان خبر داد و افزود : با همکاری پلیس راه طرح دروازه ای کنترل ناوگان بار و مسافر و تردد تریلرهای حامل محموله های ترافیکی اجرا می شود و مجتمع های خدماتی رفاهی و بین راههای نیز بصورت دوره ای مورد بازدید کارشناسان این شهرستان قرار می گیرند .

گفتنی است شهرستان دشتستان مجموعا  ۱۱۶۷کیلومتر راه شامل ۱۱۱کیلومتر بزرگراه  ،۲۴۹ کیلومتر راه اصلی ،۱۶۳کیلومتر راه فرعی و ۶۴۴ کیلومتر روستایی دارد.