شناسهٔ خبر: 100920 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی خبر داد:

افزایش ظرفیت پذیرش مسافر در ناوگان حمل‌و‌نقل مسافری برون شهری اتوبوسی

مهدی گرجی - معاون حمل و نقل خراسان جنوبی.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از افزایش ظرفیت پذیرش مسافر در ناوگان حمل و نقل مسافری برون شهری اتوبوسی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی) مهدی گرجی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی با اعلام این خبر افزود: در راستای اجرای نسخه جدید ابلاغی پروتکل های بهداشتی مبارزه با کوید – ۱۹ در پایانه های حمل و نقل عمومی برون شهری با رویکرد مدیریت طرح هوشمند محدودیت ها از ابتدای آذرماه سالجاری پذیرش مسافر در اتوبوسهای بین شهری با اعمال ۸۰ درصد ظرفیت انجام خواهد شد.

گرجی ادامه داد: به منظور نظارت بر عملکرد شرکتهای حمل و نقل و اخذ فروش بلیت از طریق سامانه های اینترنتی نظارت‌های لازم بصورت مدیریت هوشمند و از طریق سکوی مدیریت هوشمند بیماری های همه گیر (سامانه امید) انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: ارائه تست Pcr منفی ۷۲ ساعته معتبر و یا کارت واکسناسیون از شرایط پذیرش مسافرین در ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری اتوبوسی با ۸۰ درصد ظرفیت است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: کارشناسان این اداره کل با همکاری نمایندگان پلیس راه انتظامی استان با حضور در پاسگاههای ثابت پلیس راه و یا استقرار در محورهای مواصلاتی و هم چنین حضور در پایانه های مسافری بر عملکرد رانندگان و شرکتهای حمل و نقل مسافر نظارت داشته و علاوه بر بررسی وضعیت ایمنی و رعایت قوانین و مقررات حمل و نقلی، وضعیت رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری بویژه همراه داشتن کارت واکسیناسیون و یا تست  Pcr منفی ۷۲ ساعته معتبر نظارت خواهند کرد.

گرجی بیان کرد: استعلام وضعیت ابتلا مسافرین به بیماری کرونا کماکان بصورت سیستمی توسط نرم افزارهای صدور بلیت انجام می شود و به منظور راستی آزمایی انجام استعلام، علاوه بر انجام نظارت های حضوری در محل پایانه های مسافری، شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل مسافر و استقرار تیم های کنترلی در محورهای مواصلاتی، نظارت‌های لازم از سوی کارشناسان اداره کل بر نحوه عملکرد رانندگان به استفاده از ماسک و هم چنین توقف ناوگان در محل مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی جهت صرف غذا و اداء فریضه نماز بصورت روزانه و با استفاده از سامانه سپهتن نیز انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: در صورت مشاهده و یا دریافت گزارش مبنی بر عدم رعایت موضوع مراتب به کمیسیون رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل و نقل (ماده ۱۲) ، رانندگان (ماده ۱۱) و ناوگان (ماده ۱۴) ارجاع و با متخلفین برخورد خواهد شد.

گرجی هم چنین از فراهم بودن زیرساخت های دریافت بلیت با استفاده فناوری های نوین اشاره نمود و افزود به منظور کاهش هزینه های سفر، کاهش آلودگی محیط زیست، کاهش سفرهای شهری و هم چنین رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی و پیشگیری از تردد مضاعف مسافرین به منظور دریافت بلیت در پایانه های مسافری و شرکت‌های حمل و نقل، مسافرین محترم می توانند نسبت به دریافت بلیت با برنامه ریزی قبلی و از طریق وب سایت فروش بلیت شرکتهای مسافری استان به نشانی www.payaneha.ir  و www.payaneha.com اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: در جهت ارتقاء سطح خدمات، رعایت پروتکل های بهداشتی، ایمنی سفر و ... از مسافرین محترم تقاضا دارد با طرح هر گونه شکایات، انتقاد، پیشنهاد از طریق  سامانه ۱۴۱ و سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ ما را در نظارت مستمر و ارتقاء سطح خدمات یاری کنند.