شناسهٔ خبر: 100927 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سفر نایب رییس مجلس شورای اسلامی به شهرستان بافت اعلام شد،

تامین اعتبار ۵۰ کیلومتر روکش آسفالت راه های اصلی و فرعی شهرستان‌های غربی استان کرمان

تامین اعتبار ۵۰ کیلومتر روکش آسفالت راه های اصلی و فرعی شهرستان های غربی استان کرمان نایب رییس مجلس شورای اسلامی در سفر به شهرستان بافت و در نشست بررسی مشکلات زیرساختی شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه گفت: مدیون بسجیان هستیم و بسیجی هر آنچه برای خود نمی‌پسندد، برای دیگران نیز نمی‌پسندد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، علی نیکزاد با تاکید بر این که مسئولان باید گره از مشکلات مردم باز کنند و سفرهایشان باید بازده خوبی برای منطقه و مردم داشته باشد، وفای به عهد را واجب دانست و افزود: مدیران باید به هر قولی که می دهند عمل کنند، بنابراین نباید مصوبات غیرقابل اجرا باشد و در این راستا بنده مصوبات سفرهایمان را پیگیری می کنم.

نیکزاد با اشاره به این که ۱۴۳ کیلومتر راه روستایی در شهرستان های مذکور استان کرمان در حال اجرا است، تصریح کرد: مقرر شد ۵۰ کیلومتر روکش آسفالت راه های اصلی و فرعی انجام شده و یک دستگاه گریدر نیز به شهرستان ارزوئیه اختصاص یابد. همچنین ۲۰ میلیارد تومان توسط استانداری و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای بازسازی ۲۰ دستگاه راهسازی استان کرمان اختصاص می یابد.

وی با بیان این که دو بانده کردن محور کرمان– بافت در قطعه پنج الف با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در مرحله اول اجرا می شود، عنوان کرد: ۵۰۰ تن قیر برای آسفالت و ساخت پنج کیلومتر از جاده بافت- سیرجان برای دو بانده شدن اختصاص می یابد.

بر اساس این گزارش، رضا اکبری معاون راهداری سازمان نیز که در نشست هم اندیشی مذکور حضور داشت، با اشاره به این که ۱۴۳ کیلومتر راه روستایی این سه شهرستان در حال ساخت و ۳۶ کیلومتر آن اماده آسفالت است، اظهار داشت: مساعدت در ۵۰ کیلومتر روکش آسفالت راه های اصلی و فرعی سه شهرستان، تحویل یک دستگاه گریدر نو به شهرستان ارزوئیه با توجه بازدید انجام شده و نیاز مبرم این شهرستان و همچنین تحویل یک دستگاه گریدر بازسازی شده به دیگر شهرستان ها از جمله کمک های سازمان به این سه شهرستان است.

معاون راهداری سازمان در این سفر از راهدارخانه ها، محورهای مرتفع در گردنه های حساس و برف گیر، پروژه ها و تاسیسات در دست ساخت در محورهای اصلی و شهرستان های غربی استان بازدید کرد و مشکلات حوزه راهداری این مناطق را بررسی کرد. وی در جریان بازدید از راهدارخانه گردنه کفنوئیه به عنوان حساس ترین گردنه برفگیر استان در محور کرمان– بافت خاطر نشان کرد: در سال گذشته، ۸۲ نقطه پر حادثه در استان کرمان ساماندهی شد که از این تعداد، ۶۹ نقطه به صورت امانی، چهار نقطه به صورت پیمانی و ۹ نقطه زودبازده اصلاح و ساماندهی شد که از این نظر، استان کرمان در جایگاه اول کشور قرار دارد.

این گزارش حاکی است، سید علی حاج سید علیخانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان نیز با اشاره به وجود تعداد ۲۲ گردنه برف‌گیر در شمال استان به طول ۱۹۰۰ کیلومتر گفت: در سال جاری، ۴۴ راهدارخانه سیار و ثابت برای طرح راهداری زمستانی تجهیز شده اند و ۴۵۰ نفر راهدار در این گردنه‌ها فعالند، ضمن آن که ۲۶۷ دستگاه خودروی سبک و سنگین خدمات راهداری زمستانی به هموطنان ارائه می‌کنند.