شناسهٔ خبر: 100944 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور علی زينی وند استاندار كرمان

مانوراعزام ماشين آلات راهداری استان كرمان به گردنه های برف گير در برگزار شد

مانور اعزام ماشين آلات راهداری استان به گردنه های برف گير با حضور علی زينی وند استاندار، فرماندهی انتظامی استان و مديران كل دستگاههای ذيربط برگزار شد كه در اين مانور حدود 270 دستگاه خودروی کمک دار سبک و سنگین به 44 راهدار خانه استان اعزام شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، علی زینی وند استاندار کرمان از کسب رتبه اول استان كرمان برای سومین سال متوالی در كاهش حوادث جاده ای خبر داد و گفت : امسال هم شاهد اجرای خوب طرح زمستانی هستیم که برگزاری این مراسم در یکی از گردنه های سردسیر استان یک آغاز خوب برای برگزاری مانور است.

سردارناظری فرمانده انتظامی استان نيز دراین مراسم گفت:هدف از اجرای مانور اعلام آمادگی تمام دستگاههای اجرایی اعم از راهداري، هلال احمر، آتش نشانی واورژانس می باشد كه در سراسر استان از امروز آغاز و تا پايان اسفند ماه ادامه دارد .

سيد علی حاج سيد عليخانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به آمادگی كامل مجموعه راهداری استان برای خدمت رسانی به كاربران جاده ای در پاييز و زمستان گفت: هرساله این طرح از 15 آذرماه آغاز می شد که امسال بدليل سرد شدن هوا زود تر از سال های قبل، ازاول آذرماه آغاز شد و در این طرح حدود 270 دستگاه ناوگان سبک و سنگین در 44 راهدار خانه مستقر می شوند .

حاج سید علی علیخانی افزود: 450 نفر از نیروهای راهداری به صورت شبانه روز به مسافرین خدمت رسانی می کنند برای اجرای طرح، شن و نمک مورد نیازشامل : 5 هزارتن نمک و 25هزار تن شن تهیه و در انبار ها نگهداری می شود تا در مواقع نیازدر محورهای تحت پوشش استفاده شود لذا امیدواریم سالی پرباران را پیش رو داشته باشیم.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر نیز دراین مراسم گفت این جمعیت بیش از 25 پایگاه ثابت و سیاردارد که 500 نفر نیروی امداد گر و نجات گر با تجهیزات لازم و خودرو و آمبولانس در این طرح همکاری دارند