شناسهٔ خبر: 100946 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی و ترافیک ایلام:

۶۰ عدد كلاه ایمنی به موتورسواران شهرستان هلیلان اهدا شد

کلاه ایمنی.jpg رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام گفت: در قالب طرح ارتقای ایمنی راکبان موتور سیکلت تعداد ۶۰ عدد کلاه ایمنی به موتورسواران شهرستان هلیلان اهدا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری ایلام) ؛رحمان منتی اظهار داشت: یكی از طرح های مهم حوزه حمل ونقل استان اجرای طرح ارتقای ایمنی راكبان موتور سیكلت سوار است كه هر ساله در قالب های آموزشی و توزیع اقلام ایمنی در مناطق هدف طرح اجرا می‌شود.

وی افزود: استفاده نكردن از كلاه ایمنی در بیشتر تصادفات منجربه فوت شده و گاهی اوقات درمان آن هزینه های بسیار زیادی را برای خانواده ها به همراه دارد كه فرهنگ سازی رانندگی ایمن و توزیع كلاه ایمنی، همچنین استفاده از آن می تواند از صدمات و خسارت تا حد زیادی جلوگیری كند.

منتی هدف از اجرای این اقدام فرهنگی را تشویق و ترغیب راكبین موتورسیكلت برای استفاده از كلاه ایمنی و اجرای هرچه بهتر فرهنگ استفاده از وسیله و همچنین تامین هر چه بیشتر امنیت موتورسوران بیان كرد.

وی عنوان کرد: اجرای طرح کلاه ایمنی بیش از یازده سال، توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در دستور کار قرار گرفته و تاکنون بیش از ۱۰ هزار عدد کلاه ایمنی بین راکبین موتور سوار استان ایلام توزیع شده است.

به گفته وی توزیع بیش از ۳۰۰ کلاه ایمنی به راکبین موتور سوار قانونمند سایر شهرستان های استان تا پایان سال جاری در دست اقدام است.