شناسهٔ خبر: 100994 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در کمیسیون اجرایی ایمنی حمل و نقل استان مطرح شد؛

نصب گردنبند شبرنگ برای احشام در راستای کاهش حوادث در جاده‌های خراسان جنوبی

کمیسیون اجرایی ایمنی حمل و نقل خراسان جنوبی1jpg.jpg در پنجمین کمیسیون اجرایی ایمنی حمل و نقل خراسان جنوبی در خصوص حوادث جاده‌ای در بحث برخورد با احشام، نصب گردنبند شبرنگ برای شترها را از جمله راهکارهای لازم برای کاهش این حوادث عنوان شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( خراسان جنوبی) اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، در پنجمین جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی حمل و نقل استان با اشاره به مصوبات جلسه قبل و روند اجرای مصوبات و ابلاغات لازم در راستای این مصوبات اظهار کرد: فرهنگ‌سازی و آموزش در مدیریت تردد از مصوبات قبلی کمیسیون شروع شده و چون باید مستمر باشد سعی بر این است تا ادامه دار باشد.

وی در خصوص بحث حوادث جاده ای برخورد با شتر در استان نصب گردنبند مشخصه اشاره کرد و افزود: نصب گردنبند شب رنگ برای شترها به عنوان علامت مشخصه جزو مصوبات کمیسیون باشد تا بتوانیم در بحث حوادث جاده‌ای در این حوزه شاهد کاهش تصادفات باشیم.

جلال زاده اضافه کرد: برای کاهش این تصادفات نیازمند همکاری ارگان ها و سازمان های دخیل در این امر از جمله جهاد کشاورزی و امور عشایر هستیم تا بتوانیم در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی به اشاره راهکارهای مختلف در خصوص کاهش حوادث در برخورد با احشام تصریح کرد: با توجه به وجود ۱۷ هزار کیلومتر راه در استان سعی شده تا در نقاط عبور احشام شناسایی شده اقدامات لازم برای عدم ورود آنها در نظر گرفته شود.

سرهنگ رضایی، رییس پلیس راه خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: روند تصادفات جاده ای در استان از شهریور افزایشی بوده و علت اصلی آن سرعت بالا در رانندگی است

وی با اشاره به اینکه برخورد با وسایل نقلیه سنگین در استان دوبرابر میانگین کشوری است، تصریح کرد: در حوادث رانندگی تمامی شهرستان ها بخصوص بیرجند، دیهوک، طبس، بشرویه، زیر کوه و اسدیه افزایش متوفیان رانندگی را داشته ایم.

رضایی یادآور شد: امسال دو سوم فوتی های استان را افراد بومی و کسانی که با جاده ها آشنایی داشته اند، شامل شده است.

وی ادامه داد: با توجه به برداشتن محدودیت های ناشی از کرونا و افزایش واکسیناسیون افراد، افزایش تردد ها را خواهیم داشت و در این راستا باید یکسری اقدامات پیشگیرانه در خصوص آگاهی رانندگان در بحث رانندگی جاده ای را داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، نیز در این جلسه اظهار کرد برگزاری دوره‌های آموزشی زمانی موثر است که در سنین پایین تر شروع کنیم و اگر فرهنگ‌سازی از مدارس شروع شود، آثار موثرتری را شاهد خواهیم بود.

فرهادی افزود: در آموزش ها و آزمون های رانندگی نیز باید تجدید نظر انجام شود و در این موضوع پیشنهادی اساسی برای اصلاحات داده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در خصوص حوادث برخورد با احشام در جاده ها تصریح کرد: ورودی راه های استان در پاسگاه های پلیس راه بخصوص در ابتدای شب تذکر در خصوص ورود احشام برای رانندگان غیر بومی نیز داده شود تا شاهد کاهش تصادفات باشیم.

فرهادی تصریح کرد: در بحث برخورد احشام، جهادکشاورزی، امورعشایر و راهداری پیگیری های لازم نسبت به نصب گردنبند شبرنگ برای شترها را انجام دهند.

وی اضافه کرد : همچنین با توجه به خسارتی که بیمه ها برای این امر پرداخت می‌کنند درصدی از هزینه ها را کمک کنند تا بتوانیم در این حوزه بهتر عمل شود.