شناسهٔ خبر: 10101 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

را‌ه‌اندازی سامانه جامع مدیریت پروژه‌های شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور

جلسه مدیریت پروژه سرپرست دفتر مدیریت پروژه‌ها شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: را‌ه اندازی سامانه جامع مدیریت پروژه‌ها علاوه بر ایجاد بانک اطلاعاتی جامع و ایجاد یک شبکه الکترونیکی، موجب افزایش سرعت در گردش اطلاعات و نیز کاهش هزینه‌های جاری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور، دومین جلسه هماهنگی سامانه جامع مدیریت پروژه شرکت ساخت (سامع) با حضور مدیران دفتر مدیریت پروژه‌ها(pmo)  و دفتر آمار و فن‌آوری اطلاعات و شرکت‌های مهندسین مشاور  طرف قرارداد با شرکت ساخت وتوسعه برگزار شد.

سعید پیروزفر با اشاره با اهمیت راه‌انداری این سامانه در راستای نهادینه سازی دولت الکترونیک گفت: این جلسه با محوریت ارسال الکترونیکی مستندات مربوط به پروژه‌ها از طریق سامانه جامع مدیریت پروژه در بستر شبکه شتاب برگزار شد و محورهای اصلی این موضوع مورد بررسی و نقد قرار گرفت.

وی افزود: از ابتدا ی سال ۹۳ گزارش‌های ماهیانه بیش از ۲۵۰ پروژه اجرایی از سوی ۷۰ شرکت مشاور به صورت کاملا الکترونیکی از طریق سامانه مذکور ارسال شده است و در صدد هستیم تا با ساماندهی و تقویت آن از مزایای الکترونیکی شدن این ارتباط بهره‌مند شویم.

سرپرست دفتر مدیریت پروژه‌ با تاکید بر مزایای بهره‌گیری از این سامانه اظهار داشت: از موارد شایان توجه این سامانه امنیت بسیار بالای آن در بستر امن دولت (شبکه شتاب) است که با اختصاص امضاء الکترونیکی به شرکت‌های مشاور صورت می‌گیرد.

پیروز‌فر تاکید کرد: داده‌ها و زمینه‌های اطلاعاتی در این سامانه به صورت کاملا الکترونیکی و مکانیزه منتقل می‌شود که علاوه بر این مزایا، در ایجاد یک بانک اطلاعاتی جامع نیز نقش بسزایی ایفا می‌کند.

وی اشاره کرد: با راه اندازی این طرح علاوه بر مزایای ذکر شده، صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف کاغذ، نیروی انسانی و  کاهش هزینه‌های جاری صورت پذیرفته است.

سرپرست دفتر مدیریت پروژه‌ در تشریح برنامه‌های آینده این سامانه افزود: برنامه‌ریزی شده است تا در آینده نزدیک متره برآورد و صورت وضعیت‌های شرکت‌های پیمانکاری نیز از طریق سامانه به صورت کاملا الکترونیکی انجام پذیرد که موجب راه‌اندازی یک نظام مدیریت پروژه در شرکت ساخت وتوسعه می‌شود.

وی در خاتمه گفت: در این جلسه همچنین در خصوص گزارش‌های ماهیانه مطالعاتی با حضور کارشناسان کنترل پروژه دفاتر فنی راه، راه‌آهن، آزادراه و چگونگی پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مطالعاتی بحث و تبادل نظر صورت گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد./

برچسب‌ها:

نظر شما