شناسهٔ خبر: 101393 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه و شهرسازي اردبيل تاكيد كرد:

پرداخت ۱۶۷ ميليارد تومان مطالبه پيمانكاران در اولويت

محبوب حیدری - اردبیل مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل گفت: ۱۶۷ ميليارد تومان مطالبه پيمانكاران در احداث محور اردبيل به مشگين و مشگين به پارس‌آباد است كه تلاش مي‌كنيم بخشي از آن را پرداخت كنيم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل )، محبوب حيدري مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل در بازديد استاندار اردبيل از محور اردبيل - پارس‌آباد ، اظهار كرد: پروژه پارس‌آباد به مشگين‌شهر يكي از پروژه‌هاي مهم و شرياني استان است كه نياز ارتباطي شمال استان را مهيا مي‌كند.

وي تصريح كرد: اين پروژه به طول ۶۰ كيلومتر از سال گذشته و با تلاش پيمانكاران در قطعه اول و دوم در حال اجراست كه اميدواريم به سرعت شاهد بهره‌برداري و به زير بار ترافيك رفتن اين مسير ۴ خطه شويم.

مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل گفت: قطعه اول اين پروژه مسير پارس‌آباد به سه راهي سربند را شامل مي‌شود و قطعه دوم نيز در ادامه مسير از سه راه سربند تا بران در محدوده اجرا و احداث قرار دارد.

حيدري افزود: در قالب ۴ قرارداد، ۳ پيمانكار در اين پروژه فعال است كه ۱۵۰ دستگاه ماشين‌آلات سنگين و نيمه سنگين راهسازي نيز در اين مسير شبانه‌روزي فعاليت مي‌كنند.

وي مطالبه پيمانكاران اين مسير را ۹۰ ميليارد تومان اعلام كرد و ادامه داد: در تلاش هستيم تا آخر سال بخشي از مطالبات پيمانكاران از طريق منابع ملي پرداخت شده تا پيمانكار با قدرت و سرعت بيشتر كار اجرايي را در اين مسير ادامه دهد.

حيدري در بخش ديگري از سخنان خود خاطر نشان كرد: پروژه مهم ديگري كه در اين مسير تردد ايمني را براي ساكنان پارس‌آباد به وجود مي‌آورد، اردبيل به مشگين‌شهر است كه در اين محور ارتباطي نيز ۴۵ دستگاه ماشين‌آلات راهسازي و آسفالت‌ريزي فعال است.

وي اضافه كرد: اين مسير توسط قرارگاه خاتم‌الانبيا و مؤسسه عاشورا در حال تكميل است كه ۷۷ ميليارد تومان نيز طلب پيمانكاران در اين مسير ارتباطي است.

حيدري با قدرداني از پيگيري استاندار اردبيل براي تأمين منابع مورد نياز با هدف تكميل اين مسيرها و محورهاي ارتباطي بيان كرد: استاندار اردبيل به همراه معاون عمراني از بخش‌هاي اجرايي اين پروژه بازديد كرده و در جريان روند كار قرار گرفتند.

وی ادامه داد: قرار شد با تأمين و تخصيص اعتبارات بخشي از مطالبات پيمانكاران از طريق منابع ملي تأمين و پرداخت شده تا پروژه‌هاي راهسازي با سرعت بيشتري به همت پيمانكاران به مرحله اتمام برسد.