شناسهٔ خبر: 101433 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی استان خبر داد؛

دوره آموزشی ضابطان یگان حفاظت اراضی راه و شهرسازی هرمزگان برگزار شد

دوره آموزشی یگان حفاظت- هرمزگان فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی هرمزگان از برگزاری دوره آموزشی ضابطان قضایی یگان حفاظت از اراضی این استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان هرمزگان، ابراهیم نیکبخت اظهار داشت: در این دوره آموزشی ۸ ساعته که با حضور مدیرکل و معاون املاک وحقوقی راه و شهرسازی استان،معاون عملیات پلیس پیشگیری ناجا، رئیس شعبه سیزدهم دادیاری هرمزگان و نیروهای یگان حفاظت ادارات شهرستان‌های تابعه راه و شهرسازی هرمزگان برگزار و قوانین، مقررات و ضوابط قضایی به منظور آشنایی هر چه بیشتر تشریح شد.

ابراهیم نیکبخت افزود: یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان در سال ۱۳۹۵ با هدف پیشگیری از تصرفات و ایجاد تعاملات قضایی با سازمان های ذیربط راه اندازی شد و طی این مدت ۵ ساله بالغ بر ۲ میلیون و۲۰۰ هزار متر مربع از زمین های ملی و دولتی رفع تصرف و به بیت المال برگشت داده شد.

 فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی هرمزگان در ادامه به مجموع حجم اراضی بازگردانده شده به بیت المال در مدت ۸ ماهه سال جاری اشاره و تصریح کرد: طی ۸ ماه اخیر ۵۴۲ مورد گزارش از طریق سامانه تلفنی ۱۵۵۶ به یگان اعلام شد که پس از بررسي ميداني، ۱۵۱ فقره آن صحت دار بود كه به فوریت عملیاتی و از چنگال متصرفین خارج شد.

وی گفت: مجموع حجم اراضی بازگردانده شده به بیت المال در مدت ۸ ماه اول سال جاری افزون بر ۲۵۰هزار متر مربع به ارزش تقریبی ۵۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است‌.

فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی هرمزگان با قدردانی از همکاری مدیرکل راه و شهرسازی و دستگاه قضایی و انتظامی استان، افزود: کسب چهار مقام برتر در ارزیابی عملکرد یگان های حفاظت از اراضی کشور در سال جاری مرهون تلاش و پیگیری‌ نیروهای یگان حفاظت از اراضی و همکاری مدیرکل محترم راه و شهرسازی استان و زحمات عزیزان قضایی و انتظامی است.

وی در پایان ضمن هشدار جدی به متخلفان و فرصت طلبان نسبت  به سوء استفاده از اراضی ملی خاطرنشان کرد: مقابله با زمین‌ خواران کوچک و بزرگ همواره در دستور کار یگان حفاظت راه و شهرسازی هرمزگان قرار دارد و با جدیت در این عرصه گام بر می‌ دارد.